۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

گرمای نفسگیر مناطق ساحلی خوزستان را به تعطیلی سه روزه کشاند

گرمای نفسگیر، سوزان و طاقت‌فرسا شهر‌های ساحلی خوزستان را از ۲۹ تا ۳۱ تیرماه به تعطیلی کشاند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۹۰

گرمای نفسگیر مناطق ساحلی خوزستان را به تعطیلی سه روزه کشاند
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: فعالیت ادارات، بانک‌ها، مراکز آموزشی و دانشگاهی شهر‌های خرمشهر، آبادان، چوئبده، اروندکنار، ماهشهر، هندیجان و شادگان در سه روزه آینده تعطیل خواهند بود.

امیدبن عباس علت تعطیلی شهر‌های ساحلی خوزستان را کاهش مصرف برق همزمان با اوج گیری گرمای کم سابقه و پایداری شبکه توزیع برق و پیشگیری از خاموشی عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: بسیاری از مناطق ساحلی در سه روز آینده دمای بالای ۵۰ درجه بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

محمد سبزه زاری افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با استقرار کامل توده هوای پرفشار جنب حاره‌ای و حاکمیت الگوی تابستانه در شهر‌های ساحلی خوزستان، گرمای سوزان و بسیار طاقت فرسا در این مناطق حکم فرما خواهد بود.

وی گفت: از روز یکشنبه با فعال شدن جریانات جنوبی و کشیده شدن رطوبت از خلیج فارس به مناطق ساحلی، بسیاری ازشهر‌های بندری خوزستان با پدیده شرجی هوا و رطوبت بالا مواجه خواهند شد.

به گفتۀ سبزه زاری آب‌های شمالی خلیج فارس در سه روز آینده نسبتاً آرام خواهد بود،  ولی از ملوانان خوزستانی خواست در سفر‌های دریایی احتیاط کنند.

شرکت توزیع برق خوزستان از هموطنان ساکن در شهر‌های ساحلی استان خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا شبکه توزیع برق دچار اختلال و یا آتش سوزی نشود.

در همین حال کرونا و گرمای هوا بسیاری از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را مستاصل کرده است.

شهر‌های ساحلی خوزستان  ازنظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز و خطرناک قرار دارند.

مناطق ساحلی خوزستان به علت شیوع کرونا همچنان بر روی گردشگران بسته شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار