۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

کرونا بنادر را به سمت دیجیتالی شدن سوق می‌دهد

اکثر بنادر جهان در نتیجه شیوع COVID-۱۹ مجبور شده‌اند برای انجام کار‌های روزمره با توجه به شرایط فعلی روند دیجیتالی شدن را تسریع بخشند.
کد خبر: ۸۶۵۲۱
کرونا بنادر را به سمت دیجیتالی سوق می‌دهد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، هم‌اکنون بسیاری از بنادر جهان با گسترش ویروس کرونا مجبور شده‌اند در فعالیت‌های روز‌مره خود تجدید نظر کرده و ارتباط فیزیکی خدمۀ کشتی‌ها و کارکنان بندری را محدود کنند. در این راستا بنادر مجبور شده‌اند نسبت به بهره‌گیری از سیستم‌های اتوماسیون، هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن  بیش از پیش تلاش کنند. برخی  کارشناسان بندری و حمل ونقل  این موضوع را یکی از اثرات مثبت COVID-۱۹ عنوان می‌کنند. به گفته آنان در شرایط فعلی استفاده از سیستم‌های اینترنتی تنها راه مقابله با مشکلات و انجام کار‌های روزمره  به شمار می‌رود.

"Dan-Erik Andersson"، مدیر‌عامل بخش انرژی بندر گوتنبرگ سوئد با اشاره به اینکه این بندر فعالیت‌های مربوط به اتوماسیون و دیجیتالی شدن را قبل از شروع COVID-۱۹ به سرانجام رسانده بود، گفت: استفاده از این سیستم‌ها به کاهش چهره به چهره مدیران، کارکنان و خدمۀ کشتی‌ها  منجر شده و یک امتیاز اساسی برای بنادر به شمار می‌رود.

"Malin Collin" معاون مدیر‌عامل بندر گوتنبرگ که به فر‌آیند دیجیتالی شدن نظارت می‌کند، می‌گوید: تغییرات دیجیتالی در این بندر به حذف فعالیت‌های سنتی و روی آوردن به دیجیتالی شدن منجر شده است؛ به گونه‌ای که مسئولان بندری چاره‌ای جز انتخاب چنین مسیری ندارند.

وی افزود: هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم تا اطمینان حاصل کنیم هوش مصنوعی چگونه می‌تواند در پیش‌بینی وقایع و سرعت بخشیدن روند تصمیم‌گیری‌ها  و انجام کار‌ها کمک کند تا با برنامه‌ریزی صحیح و شناسایی روند‌های سرعت بخشی به  کار‌ها، حمل‌و‌نقل و ترانزیت فعال‌تری داشته باشیم.

"رابرت هریسون" تحلیل‌گر مسائل بندری نیز در این زمینه خاطر‌نشان ساخت: بنادری که از قافله دیجیتالی شدن فاصله دارند در شرایط کرونایی با مشکلات بی‌شماری مواجه‌اند. بدون شک آنان از تهدید‌هایی که برایشان فراهم کرده به نحو احسن استفاده خواهند کرد و نسبت به سرعت بخشیدن به فعالیت‌های دیجیتالی گام بر‌می‌دارند، زیرا جز این راهی مناسب پیشِ روی آنان نیست به‌ویژه آنکه برای دوران پسا‌کرونایی هنوز تاریخی مشخص نشده است.

وی درپایان گفت: خوشبختانه بنادری مانند رتردام، آنتورپ، هامبورگ و بسیاری از بنادر دیگر دست به تحول در امر دیجیتالی شدن زده اند و کمترین مشکل را در این ارتباط دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار