۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

توزیع گردشگران در ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از انجام برنامه ریزی‌های لازم جهت توزیع گردشگران ورودی در ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در سرزمین اصلی و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در جزایر این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۸۸
توزیع گردشگران در ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل هرمزگان
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای رونق گردشگری استان در سال جاری برنامه ریزی‌های جامع برای ورود ۱۰ میلیون نفر گردشگر به استان هرمزگان است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: از آنجا که سال گذشته تنها دو میلیون نفر گردشگر به استان وارد شده بنابراین برنامه ریزی برای افزایش هشت میلیون نفرگردشگر دیگر نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های جامع و مدون است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان گفت: سرویس دهی به گردشگران ورودی نیازمند توزیع گردشگران در نقاط مختلف استان است تا بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌های استان به گردشگران خدمات رسانی کنیم.

وی یادآور شد: از آنجا که توریسم دریایی و ساحلی مهمترین جاذبه استان هرمزگان محسوب می‌شود و تمام گردشگران ورودی به قصد استفاده از امکانات مرتبط با توریسم دریایی به هرمزگان سفر می‌کنند، لذا در نظر داریم با برنامه ریزی‌های لازم شرایطی فراهم کنیم تا گردشگران در ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در سرزمین اصلی و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در جزایر توزیع شوند.

وی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: در این راستا ایجاد کمپ‌های گردشگری در نقاط مختلف ساحلی برای اسکان گردشگران آغاز شده که شرایط مناسبی را برای ساماندهی اسکان مسافران ورودی به استان فراهم خواهد کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تاکید کرد: یکی از مهمترین راه‌های جذب گردشگران به استان تبلیغات گسترده است که این امر برای نخستین با امسال با راه اندازی پورتال گردشگری هرمزگان در حال انجام است.

برومند خاطرنشان ساخت: معرفی جاذبه‌های گردشگری دریایی استان در سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس نیز در قالب تهیه کتابچه و توزیع بین مسافران ورودی صورت خواهد گرفت.

وی یکی از اقدامات اصلی و مهم برای جذب گردشگران به استان هرمزگان را برگزاری شب‌های فرهنگی استان‌های مختلف در هرمزگان عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد در گام نخست این شب‌های فرهنگی به منظور تبادل گردشگر با استان‌های همجوار برگزار شود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته اولین شب فرهنگی استان هرمزگان آذر ماه امسال در سیستان و بلوچستان با حضور فعالان گردشگری استان در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم با هماهنگی‌های در حال انجام بتوانیم شب‌های فرهنگی استان هرمزگان در سایر استان‌های کشور نیز به طور منظم برگزار کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تاکید کرد: امیدواریم در نیمه دوم سال بتوانیم به خوبی و شایستگی میزبان ۱۰ میلیون نفر گردشگر باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی سرزمین اصلی و جزایر استان، اذعان داشت: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت گردشگری هرمزگان می‌تواند باعث تحقق این امر شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار