۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

محموله کالا قاچاق در دام ماموران دریابانی

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۱۱۸
محموله کالا قاچاق در دام ماموران دریابانی
سردار عبداله نظرپور در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: در راستای مبارزه با ورود قاچاق کالا و همچنین تحقق شعار"اقتصاد مقاومتی،  تولید و اشتغال "، ماموران پاسگاه "خسرو آباد" از توابع پایگاه دریابانی آبادان با تشدید کنترل بر آبراه اروند یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این شناور، دوهزار و 550 عدد سمپاش و سه هزار و 700 دستگاه ماشین اصلاح فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.
به گفته سردار نظرپور این محموله قاچاق در کشور امارات متحده عربی بارگیری شده بود.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان، ارزش این محموله قاچاق را پنج میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه هفت متهم به قاچاق کالا بازداشت و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
سردارنظرپور خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق و برخورد با قاچاقچیان در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان، یکی از اولویت های اصلی دریابانی خوزستان است.
وی گفت: در سال جاری، برخورد با کالای قاچاق به گونه ای بوده که مسیرهای دریایی ورود کالای قاچاق به کشور ناامن شده و صرفه اقتصادی ندارد. در سال جاری بیش از 110میلیارد تومان کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شده است. استان خوزستان حدود 500کیلومتر ساحل بوده و در دهه های اخیر در معرض ورود کالای قاچاق بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار