۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

شناور حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

یک فروند شناور حامل کالای قاچاق که در آبراه اروندرود در حال حرکت به سمت بندر آبادان بود در دام ماموران دریابانی گرفتار و محموله آن توقیف شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۷۷۰
شناور حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید
فرمانده مرزبانی و دریابانی با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: ماموران ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی آبادان در جریان بازرسی از این شناور، هزاران قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز را کشف و ضبط کردند.
سردارعبدالله نظرپور ارزش این محموله قاچاق را سه میلیارد و 900میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط شش متهم به واردات کالای قاچاق بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی با بیان اینکه محموله قاچاق در بندر دبی بارگیری شده بود، افزود: بیش از90 درصد کالای قاچاق که در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط می شود از طریق امارات متحده عربی وارد کشور می شوند.
فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان در ادامه بر تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور با هدف صیانت از تولید و اشتغال ملی تاکید کرد.
سردار نظرپور با اشاره به اینکه روند ورود کالای قاچاق به خوزستان با تشدید تدابیر لازم رو به کاهش بوده است،  تصریح کرد: ریشه کنی پدیده شوم قاچاق مستلزم ایجاد اشتغال در مناطق ساحلی خوزستان و رونق اقتصادی در این مناطق است.
براساس آمار رسمی تاکنون بیش از یک هزارمیلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شده است.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه شدید و مداوم با پدیده شوم قاچاق تاکید کرده اند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار