۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

قاچاقچیان در خلیج فارس به دام افتادند

ماموران دریابانی خوزستان پس از آنکه دو فروند شناور مظنون به حمل کالای قاچاق را در آبهای خلیج فارس تحت تعقیب قرار دادند، آنان را متوقف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۶۶۸
قاچاقچیان در خلیج فارس به دام افتادند
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا  با اشاره  به اینکه دو فروند شناور مظنون به حمل کالای قاچاق را در آبهای خلیج فارس تحت تعقیب قرار دادند و سپس آنان را متوقف و کالاهای قاچاق و بدون اسناد گمرکی را به نفع دولت ضبط کردند. گفت: ماموران دریابانی پاسگاه دریایی خور زهره در جریان بازرسی از این شناورهای حامل کالای قاچاق که به سمت بندر هندیجان در حرکت بودند 150دستگاه لباسشویی، 160دستگاه یخچال فریزر خانگی، 80دستگاه کولرگازی،60دستگاه آبسردکن، 155دستگاه جاروبرقی، 140دستگاه تلویزیون ال ای دی، 70حلقه لاستیک و مقادیری لوازم آشپزخانه کشف و ضبط شد.
سردارعبدالله نظرپور ارزش ریالی اقلام مکشوفه قاچاق را 18میلیارد و 420میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط 12 متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان ناامن و همراه با ریسک بالا صورت می گیرد بر تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق تاکید کرد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه  خاطر نشان کرد: اغلب محموله های کالای قاچاق با هوشیاری ماموران دریابانی کشف و ضبط می شود ولی ریشه کنی پدیده قاچاق کالا در مناطق ساحلی خوزستانی نیازمند عزم ملی است.
مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی سال 96بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا با هدف صیانت از نیروی کارایرانی و حمایت از تولید داخلی تاکید کردند. در سال جاری بیش از 105میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شده است. نزدیکی سواحل استان خوزستان عامل اصلی رونق کالای قاچاق است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار