۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

افزایش 6 برابری سقف واردات کالای ملوانی در بنادر خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ازافزایش شش برابری سقف واردات کالای ته لنجی در بنادر خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۲۰۴
افزایش 6 برابری سقف واردات کالای ملوانی در بنادر خوزستان
سیدنورالله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: افزایش سقف واردات کالای ته لنجی یا ملوانی در راستای ایجاد اشتغال ، رونق اقتصادی و ایجاد انگیزه برای ماندگاری جمعیت در مناطق ساحلی استان صورت گرفته است.
وی افزود: بر اساس مصوبه ابلاغی، سقف هر سفر دریایی برای ملوانان خوزستانی از 15میلیون ریال به 100میلیون ریال رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه هرملوان خوزستانی در شش سفر دریایی در سال می تواند 600میلیون ریال کالای ته لنجی برابر فهرست کالاهای مجاز وارد کند افزود: این مصوبه که مورد استقبال ملوانان قرار گرفته است قابلیت اجرایی دارد.
حسن زاده افزود: با توجه به وضعیت مرزی و اقتصادی استان، در آئین نامه کالاهای ملوانی تغییراتی به نفع مردم منطقه و ملوانانی که کالا وارد می کنند تدوین شده است.
به گفته وی واردات کالای ته لنجی یا ملوانی از پرداخت عوارض گمرکی معاف است. هر لنج تجاری در خوزستان در سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس قادر است در برگشت بر اساس سقف تعیین شده کالای مجاز وارد کند.
پیش تر ملوانان خوزستانی بارها خواستار افزایش سقف واردات کالای ته لنجی شده بودند. بازارهای ته لنجی دراستان خوزستان بویژه درشهرهای بندری آبادان، خرمشهر و هندیجان از جاذبه های اقتصادی مناطق ساحلی استان محسوب می شود. استان خوزستان هشت بندر تجاری و نفتی دارد.
برچسب ها: ته لنجی واردات
ارسال نظرات
آخرین اخبار