۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

رژه دریایی در بندر چوئبده برگزار شد

رژه دریایی نیروهای دریایی سپاه و ارتش ، دریابانی و شناورهای بومی روز سه شنبه با عنوان "نمایش اقتدار و همبستگی" در بندر چوئبده و آبهای بهمنشیر با موفقیت برگزار شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۵۴۸
رژه دریایی در بندر چوئبده برگزار شد
به گزارش خبرنگار مانا ، در این رژه دریایی که برای نخستین بار در چوئبده آبادان برگزار شد، توان و اقتدار نیروهای عمل کننده به نمایش درآمد.
در این رژه دریایی که همزمان در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصرآبادان برگزار شد، فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: توان نیروی دریایی در خدمت دفاع از کشور، صیانت از آبهای آبهای سرزمینی و بازدارندگی است.
ناخدار یکم نادر حمودی در ادامه گفت: دشمنان بدانند هرگونه تعرض و حمله به ایران اسلامی به مثابه خودکشی و فرو رفتن در باتلاق نابودی است .
وی با اشاره به اینکه نیروهای دریایی ارتش و سپاه با همه توان در خدمت صلح و ثبات و تامین امنیت کشتیرانی در آبهای نیلگون خلیج فارس است اظهار داشت: هرنیروی بیگانه منطقه ای یا جهانی که بخواهد امنیت ما را در خلیج فارس خدشه دارکند با پاسخ کوبنده ما مواجه خواهد شد.
حمودی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به افزایش توان دفاعی خود ادامه می دهد ولی برای دفاع از خود از هیچ قدرتی اجازه نمی گیرد.
بنا به این گزارش در این رژه دریایی که جمعی از مردم بندر چوئبده ، مسئولان نظامی و اجرایی منطقه حضور داشتند، شناورهای شرکت کننده از مقابل جایگاه مستقر در ساحل بهمنشیر عبور کردند.
بندر چوئبده در 55کیلومتری جنوب جزیره آبادان قرار دارد و در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده ای در پشتیبانی از رزمندگان اسلام در شهر آبادان ایفا کرد.
در مدت یک سال محاصره آبادان توسط نیروهای بعثی ، بخش مهمی از مهمات ، تجهیزات نظامی و آذوقه مدافعین شهربا شناورهای باری از طریق آبراه بهمنشیر تامین می شد. بندر صادراتی چوئبده نزدیک ترین بندر کشور به کویت است.
برچسب ها: رژه دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار