۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

آمار غرق شدگان تابستان امسال آبهای گیلان اعلام شد

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از غرق شدن 24 نفر گردشگر طی تابستان امسال در آبهای ساحلی استان گیلان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۴۴۷
آمار غرق شدگان تابستان امسال آبهای گیلان اعلام شدمدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اتمام تعطیلات رسمی فصل تابستان و تعطیلی طرح های ساماندهی دریای استان به دلیل سرمای هوا و کاهش ورود گردشگر، آمار نهایی تعداد غرق شدگان آبهای گیلان طی سه ماهه گذشته نهایی شد.
علی پور حسن بیان داشت: بر این اساس طبق آمار اخذ شده از سوی کارشناسان مربوطه، در مجموع 24 نفر گردشگر در ایام تابستان در آبهای ساحلی استان گیلان غرق شده اند و از سوی دیگر تعداد زیادی نیز توسط ناجیان از غرق شدگی نجات یافته اند.
وی با بیان اینکه تمام غرق شدگی های تابستان امسال در مناطق خطر آفرین و شنا ممنوع رخ داده است، خاطرنشان ساخت: امسال هیچ گونه گزارشی مبنی برغرق شدگی گردشگران در طرح های ساماندهی دریای استان از سوی مدیران این طرح ها ارائه نشده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد غرق شدگی ها در مناطق خطر آفرین در ساعات هشت شب تا هشت صبح، گزارش شده است، اذعان داشت: در زمان های اعلام شده ناجیان غریق برای نجات غریق ها در سواحل حضور ندارند.
حسن پور تاکید کرد: بنابراین به طور جدی به گردشگران توصیه می شود، هیچگاه در ساعاتی که ناجیان غریق در سواحل حضور ندارند به خصوص در طول شب از شنا کردن در دریا خودداری کنند که با رعایت این امر بدون شک شاهد کاهش چشمگیر غرق شدگان در دریای خزر خواهیم بود.
این مقام مسئول در استان گیلان، کاهش غریق را جز برنامه های اصلی ستاد ساماندهی دریای گیلان در استانداری اعلام کرد و ادامه داد: آمار اعلام شده از میزان غرق شدگی در تابستان امسال در حالی است که سال گذشته در آبهای ساحلی استان گیلان 34 نفر غرق شده بودند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به ضرورت حضور ناجیان غریق در مناطق خطر آفرین و توجه مبرم استانداری به این امر، خاطرنشان ساخت: تابستان امسال شاهد فعالیت 470 نفر ناجی غریق در مناطق خطر آفرین و شنا ممنوع نوار ساحلی استان بودیم.
وی با اشاره به افزایش تعداد ناجیان غریق در نوار ساحلی آبهای استان گیلان در سال جاری اذعان داشت: سال گذشته 420 ناجی غریق در مناطق شنا ممنوع حضور داشتند که امسال با افزایش 50 نفر دیگر ناجی، شاهد کاهش تعداد غرق شدگان و افزایش میزان نجات غریق ها بودیم.
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای استان گیلان با اشاره به اینکه در طرح های ساماندهی دریای استان گیلان نیز از سوی مدیریت این مکان ها، ناجیان غریق استخدام شده اند، بیان داشت: این ناجیان در ایام تابستان در طرح های ساماندهی دریا در دو شیفت استقرار داشته اند.
وی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: تابستان امسال 80 شناگاه ویژه بانوان و آقایان در قالب طرح های ساماندهی دریا به مدیریت بخش خصوصی به گردشگران ورودی به نوار ساحلی استان خدمات مناسب تفریحی ارائه شد.
پور حسن در ادامه بیانات خود در خصوص وضعیت غرق شدگان در استان گیلان طی ایام تابستان، دلیل اصلی کاهش میزان غرق شدگی امسال را در مقایسه با تابستان سال گذشته را افزایش تعداد ناجیان غریق و نیز تلاش بیشتر آنها برای خدمات رسانی به گردشگران و شناگران اعلام کرد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در ادامه گفته های خود، یادآور شد: این در حالی است که تابستان 96 در مقایسه با تابستان 95 شاهد افزایش ورود گردشگر بوده ایم.
وی همچنین به مدیریت فرمانداری ها و دهیاری های شهرستان های ساحلی بر اماکنی که گردشگران برای شنا بیشتر حضور می یابند اشاره کرد و گفت: به این ترتیب موفق شدیم با بومی سازی شناگاه ها در تابستان امسال، شاهد کاهش تعداد غرق شدگان باشیم.
برچسب ها: غرق شدن گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار