۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

رشد قارچ گونه کلوپ های دریایی در سواحل جنوبی کشور

ایجاد قارچ گونه کلوپ های ورزشی دریایی در سواحل جنوبی می تواند با اشغال بخش زیادی از حریم دریا و نوار ساحلی، حادثه اشغال نوار ساحلی دریای خزر که با ساخت ویلاهای شخصی اتفاق افتاد را تکرار کند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۴۳۷
رشد قارچ گونه کلوپ های دریایی در سواحل جنوبی کشورکارشناس مناطق آزاد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مهمترین راه توسعه مناطق آزاد، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این مناطق است.
فرزین حقدل ادامه داد: منطقه آزاد قشم به عنوان حاکم جزیره، موظف به ایجاد زیرساختهای لازم جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری است تا شاهد توسعه هر چه سریعتر توریسم در این جزیره باشیم.                                                                                                                  
وی خاطرنشان ساخت: ایجاد کلوپ های دریایی در جزیره به عنوان یکی از مهمترین مراکز تفریحی جهت جذب توریست از این امر مستثنی نیست.
کارشناس مناطق آزاد اذعان داشت: هم اکنون بهره برداری از کلوپ های دریایی جزیره قشم به صورت استاندارد و با بازده اقتصادی مناسب انجام نمی شود
حقدل در ادامه گفته های خود تصریح کرد: در سایر کشورهای صاحب نام در زمینه توریسم دریایی، تبلیغات و جذب گردشگر از همان فرودگاه ورودی گردشگران و یا در مراکز معتبر با برنامه ریزی های بسیار خاص و ویژه انجام می شود.                                                                                                                        
وی تاکید کرد: علاوه بر موضوع تبلیغات در بنادر این کشورها امکاناتی ویژه ای برای کلوپ های ورزش های دریایی در نظر گرفته شده است.
این کارشناس مناطق آزاد به پراکندگی کلوپ های غواصی جزیره قشم در نوار ساحلی جزیره و اشغال بخش زیادی از سواحل قشم با رشد قارچ گونه آنها اشاره کرد.
حقدل یادآور شد: در کشورهای صاحب نام دنیا در صنعت توریسم دریایی، کلوپ های دریایی در زمین ساحلی ایجاد نشده و سواحل را اشغال نکرده اند.                       
به گفته وی، به طور مثال در سطح دنیا کلوپ های غواصی با در اختیار داشتن شناورهای خاصی غواصی، گردشگران را به چند مایلی ساحل منطقه می کنند.
کارشناس مناطق آزاد افزود: و در همانجا با وجود اتاق آموزش ، کپسول و هر آنچه که لازمه مدرسه غواصی است به مشتریان خود به طور کامل غواصی را آموزش می دهند.
حقدل با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 10 کلوپ دریایی در جزیره قشم فعال هستند در خصوص گستردگی و افزایش تعداد آنها گفت: همواره سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد کلوپ های دریایی به سازمان منطقه آزاد مراجعه می کنند و علاقه مندی در این خصوص بسیار زیاد است.                                                          
وی اذعان داشت: با وجود تقاضاهای فراوان، هم اکنون مجوزی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد کلوپ دریایی صادر نمی شود.                 
وی تصریح کرد: در صورت اخذ مجوزهای لازم برای ازدیاد کلوپ های دریایی، شاهد افزایش بی رویه اشغال سواحل جزیره خواهیم بود.               
کارشناس مناطق آزاد خاطرنشان ساخت: توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی، نیازمند ایجاد مارینای بزرگ و جمع شدن تمام کلوپ های دریایی در آن جا است.
وی عنوان کرد: به این ترتیب می توانیم از اشغال شدن سواحل جلوگیری کنیم تا عموم مردم بتوانند از سواحل جزیره استفاده کنند.
حقدل خاطرنشان ساخت: افزایش بی رویه و قارچ گونه کلوپ های دریایی درجزیره قشم همچون ساخت ویلاهای شخصی در نوار ساحلی دریای خزر که باعث شد تا تقریبا بخش زیادی از ساحل به اشغال بخش خصوصی در آید، مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.                                                                                                          
وی اظهار داشت: به این ترتیب به تدریج شاهد اشغال سواحل جنوبی کشور شبیه اشغال سواحل دریای خزر خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار