۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

کشتی ساز چینی از صنعت ساخت خارج می شود

شرکت کشتی سازی Qingshan چین از خاتمۀ فعالیت خود به موجب شرایط وخیم بازار کشتی سازی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۱۳۴
کشتی ساز چینی از صنعت ساخت خارج می شودبه گزارش گروه بین الملل مانا، کشتی سازی Qingshan وابسته به شرکت دولتی Sinotrans & CSC این کشور پس از 60 سال فعالیت و به دنبال افت شدید دریافت سفارش و ادغام شرکت مادر با شرکت گروه بازرگانی چین پایان فعالیت خود را به طور رسمی اعلام کرد.
بر اساس این گزارش و پس از پایان فعالیت در عرصۀ کشتی سازی، این شرکت با تمرکز بر تبدیل به یک مرکز توزیع کانتینر فعالیت جدید خود را آغاز می کند تا از قدرت خود در زمینۀ تجارت فولاد بهرۀ کافی را ببرد.
این گزارش ادامه داد: کشتی سازی مذکور چینی از آغاز سال 2015 میلادی تلاش خود را مبنی بر بکارگیری توان بالقوه بعنوان یک شرکت فولادی نشان داد به گونه ای که توانست لقب نخستین شرکت در استان هوبه در ساخت برج فولادی توربین بادی را از آن خود کند.
در همین راستا، گزارش کلارکسونز در سال 2006 میلادی نشان می دهد این کشتی سازی در زمان اوج خود کشتی ساز شماره یک چین بود و جایگاه هفتم جهان را در زمینۀ ساخت شناورهای حمل مواد شیمیایی از آن خود کرده بود.
این گزارش ضمن اشاره به فعالیت کشتی سازی Qingshan در سال جاری میلادی ادامه داد: از آغاز سال 2017 میلادی تاکنون هشت فروند شناور را به مالکان تحویل دادخ و سه فروند دیگر شامل شناورهای فله بر به ظرفیت 64 هزار DWT در حال ساخت است. این کشتی سازی پس از تحویل آخرین سفارش رسما به فعالیت خود پایان خواهد داد.
شایان ذکر است، نام این کشتی سازی در لیست سفید کشتی سازهای چین ثبت شده بود. لیست سفید سیاست ایجادشدۀ پکن مبنی بر تشویق بانک ها است تا کشتی سازی های ثبت شده جهت دریافت وام را در اولویت قرار دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار