۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
منتصر کوهساری خبر داد:

سازمان بنادرشناورمقابله با آلودگی نفتی دردریا می سازد

مدیر کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از در دست ساخت بودن جدیدترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی نفتی در دریا خبر داد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۵۹۷۸
سازمان بنادرشناورمقابله با آلودگی نفتی دردریا می سازدبه گزارش مانا؛ این شناور علاوه بر جمع آوری انواع آلودگی های نفتی در دریا توسط اسکمیرهای تعبیه شده در بدنه شناور، قابلیت اطفای حریق، جمع آوری و ذخیره سازی زباله ها و سایر مواد جامد شناور در آب را هم دارد.
فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به قابلیت جمع آوری مواد نفتی در آب های کم عمق از سوی این شناور، درخصوص سایر امکانات شناور تخصصی مقابله با آلودگی های نفتی در دریا گفت : شناور در دست ساخت جمع آوری کننده آلاینده های نفتی (ORV)، علاوه بر مجهز بودن به یک عرشه مخصوص برای تخلیه و بارگیری تجهیزات خاص یا پرسنل به هلی کوپتر، دارای امکانات بیمارستانی و تجسس و نجات دریایی نیز هست.
وی با بیان اینکه هدف سازمان بنادر از ساخت این شناور، توسعه امکانات مقابله با آلودگی های نفتی در خلیج فارس و دریای عمان است، اظهار داشت: شناور چند منظوره مقابله با آلودگی های نفتی، بر اساس کنوانسیون مقابله با آلودگی های در دریا ( ( OPRC و پروتکل مقابله با مواد شیمیایی در دریا (OPRC HNS ) و سامانه ملی مقابله با آلودگی در دریا توسط سازمان بنادر در دست ساخت است.
کوهساری با بیان اینکه 6 تیم کاری در بخش مختلف تکمیل و راه اندازی شناور فعال هستند، پیش بینی کرد با تأمین تجهیزات از خارج، حداکثر تا نیمه آذر ماه امسال این شناور برای آزمایش یک هفته ای در ساحل و دریانوردی به آب انداخته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار