۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

هفته آینده؛ آغاز صید تن ماهیان اقیانوس هند

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از آغاز صید تن ماهیان و شبه تن ماهیان در آبهای اقیانوس هند توسط صیادان ایرانی از هفته آینده خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۸۴۷
هفته آینده؛ آغاز صید تن ماهیان اقیانوس هندمختار آخوندی به خبرنگار مانا گفت: صید تن ماهیان ایران در کل اقیانوس هند دارای رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند رتبه نخست را داراست.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه صید تن ماهیان در مجموع 40 درصد کل صید سالانه کشور را تشکیل می دهد، اظهار داشت: از این جهت صید این گونه ماهیان از جایگاه ویژه ای در صنعت شیلات برخوردار است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: این درحالی است که صید سالانه سایر کشورهای دنیا از تن ماهیان، هفت درصد است.
وی در ادامه گفته های خود با اشاره به آغاز صید تن ماهیان از اواسط شهریور ماه اعلام کرد: صید تن ماهیان و شبه تن ماهیان اقیانوس هند که از سه ماه پیش به دلیل شروع فصل بادهای مونسون تعطیل شده بود، به زودی از سر گرفته می شود.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و پایان فصل بادهای مونسون، صید تن ماهیان و شبه تن ماهیان در آبهای فراساحلی اقیانوس هند توسط صیادان ایرانی از هفته آینده آغاز می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: هم اکنون صیادان در حال آماده سازی شناور شان برای ورود به اقیانوس هند هستند.
وی با اشاره به اینکه برگشت صیادان از اقیانوس بین 45 تا 60 روز به طول می انجامد، خاطرنشان ساخت: بنابراین لازم است ، حرکت آنها از ساحل با تجهیزات کامل صورت گیرد.
وی با بیان اینکه حدود شش هزار فروند لنج از اواسط شهریور تا اواخر خرداد ماه به صید تن ماهیان و شبه تن ماهیان می پردازند، بیان کرد: از این تعداد شناور، 800 فروند برای صید عازم آبهای فراساحلی در اقیانوس هند می شوند.
آخوندی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: از تعداد شناورانی که به آبهای ساحلی می روند، 740 فروند به صیادان استان سیستان و بلوچستان و 60 فروند به صیادان استان هرمزگان به طور عمده شهرستان جاسک، تعلق دارد.
وی اذعان داشت: سال گذشته 250 هزار تن، تن ماهیان و شبه تن ماهیان توسط صیادان ایرانی از آبهای بین المللی در اقیانوس هند صید شد.
آخوندی با اشاره به اهمیت صید تن ماهیان در اقتصاد جوامع محلی ساکن در سواحل استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: از 250 هزار تن، ماهی صید شده در آبهای فراساحلی، 30 درصد آن صید ضمنی یعنی گونه هایی غیر از تن ماهیان است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: امید می رود امسال شاهد افزایش صید تن ماهیان اقیانوس هند در مقایسه با سال گذشته باشیم.
وی یادآور شد: سالانه در مجموع یک میلیون و 800 هزار تن انواع تن ماهیان از اقیانوس هند صید می شود که از این میزان یک میلیون و 100 تن به صید در غرب اقیانوس هند اختصاص دارد.
آخوندی بیان کرد: این آمار حاکی از افزایش میزان ذخایر تن ماهیان در غرب اقیانوس هند است که باعث می شود میزان صید به طور چشمگیری در این قسمت افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار