۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

شناورداران یونان با افت سفارشات جهانی مقابله می کنند

تعداد سفارش ساخت شناورهای جدید در شش ماه نخست سال جاری میلادی و از سوی شناورداران یونان دو برابر شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۷۵
شناورداران یونان با افت سفارشات جهانی مقابله می کنند
به گزارش گروه بین الملل مانا، با افزایش سفارش ساخت شناورهای فله بر و تانکر، تعداد سفارشات در شش ماه نخست سال جاری میلادی در بخش های مختلف و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی در حالی با کاهش همراه بود که شناورداران یونانی توانستند قراردادهای ساخت شناورهای جدید را را تا دو برابر افزایش دهند.
بر اساس این گزارش، از آغاز سال جاری میلادی و تا پایان ماه ژوئن 245 فروند شناور در جهان سفارش داده شد که در مقایسه با 254 فروند در مدت مشابه سال گذشته و 594 فروند در سال 2015 میلادی کاهش یافته است.
این گزارش ادامه داد: شرکت های یونانی 58 سفارش در نیمۀ نخست سال جاری میلادی ثبت کردند که در مقایسه 28 شناور مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است و با 24 درصد افزایش همراه شده است. این رقم در سال 2015 میلادی 72 فروند شناور ثبت شد.
شناورداران یونان در ماه جولای سفارش ساخت 28 فروند شناور ثابت و شش فروند انتخابی، 16 فله بر و 12 تانکربر را امضا کردند. شناورهای فله بر کیپ سایز، کامسارماکس (10) و هندی سایز را تشکیل می دهد و تانکرها شامل VLCC و افراماکس با ظرفیت های متفاوت است.
بنابراین با درنظر گرفتن این آمار دفتر سفارش شناورهای جدید برای یونان در هفت ماه نخست سال جاری به 92 فروند می رسد این درحالی است که سفارش ها در بازار بین المللی کاهش یافته است. فعالیت شناورداران یونان جایگاه کشتیرانی این کشور را در بحث سفارش ساخت شناورهای جدید به حالت قبل بازگرداند.
شایان ذکر است، چین با 40 فروند سفارش در شش ماه نخست در جایگاه دوم قرار دارد. به طور کلی بازار، کاهش قابل توجه تقاضا از شرکت های ژاپنی را شاهد بوده است به گونه ای که در ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی تعداد سفارشات به 13 فروند رسید. این رقم در سال های 2016 و 15 میلادی به ترتیب 36 و 105 فروند ثبت شده بود.
بیشترین سفارش شناورها از کشور یونان به تانکر و فله بر اختصاص داشت به گونه ای که در شش ماه نخست سال جاری میلادی 42 تانکر و 16 فله بر خشک سفارش داده شد. در سه سال اخیر نیز از 151 سفارش یونان، 104 مورد تانکر ثبت شده بود و بخش فله بر خشک در بحران به سر می برد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار