۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

مجوز ساخت تاسیسات توریسم دریایی در نوشهر صادر شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران آغاز عملیات ساخت اسکله های تفریحی و ماریناها، حوضچه های آرامش توسط اداره بنادر و با همکاری تجار در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران را نوید بخش به وجود آمدن صنعت بزرگ گردشگری دریایی در کشور دانست.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۱۰۴
مجوز ساخت تاسیسات توریسم دریایی در نوشهر صادر شددلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: به منظور حل مشکلات پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی به ویژه اسکله تفریحی و خرید شناور تفریحی، به طور پی در پی جلساتی برگزار می شود.
وی افزود: جلسات مشترک با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و نیز مسئولان اداره بنادر و دریانوردی مازندران، مدیران محیط زیست استان و مدیران منابع طبیعی مازندران به همراه تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در بخش توریسم دریایی برگزار می شود.
به گفته وی، در این جلسات تمام موضوعات مرتبط با پروژه های تعریف شده نظیر اخذ مجوزها، زمان تعیین شده برای اتمام پروژه، هماهنگی دستگاه های مربوطه برای تسریع در پیشبرد پروژه و تعهدات سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اظهار داشت: در حال حاضر پروژه های گردشگری دریایی و ساحلی در شهرهای رامسر، تنکابن ، نور، نوشهر و جویبار در حال اجرایی شدن است که به دلیل برخی مشکلات، این جلسات به منظور حل و فصل موانع پیشرفت کار برگزار می شود.
وی ادامه داد: در جلسه اخیری که باحضور مدیران استانی مرتبط با دریا و سواحل در محل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران با محوریت توسعه گردشگری دریایی برگزار شد، مجوز آغاز به کار پروژه گردشگری در ساحل چیلک نوشهر نهایی شد.
این مقام مسئول در استان مازندران ادامه داد: این پروژه گردشگری شامل ساخت حوضچه آرامش، اسکله تفریحی و مارینا است که در فازهای بعدی تاسیسات اقامتی و سایر امکانات مرتبط با گردشگری دریایی در ساحل آن اجرایی خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استا مازندران در ادامه سخنان خود به ضرورت ایجاد مارینا، اسکله های تفریحی و سایر تاسیسات مرتبط با گردشگری دریایی در طول نوار ساحلی استان مازندران به عنوان یکی از مهمترین مقاصد اصلی گردشگری کشور تاکید کرد.
این مقام مسئول در استان مازندران خاطرنشان کرد: 340 کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر در استان مازندران واقع شده است که این امر مازندران را از سایر استان های ساحلی شمال کشور در میزان جذب سالانه گردشگران متمایز می کند.
بزرگ نیا یاد آور شد: باید هر چه سریعتر با بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز همکاری ارگان مرتبط با دریا و سواحل از جمله اداره بنادر و دریانوردی، اداره محیط زیست، اداره شیلات و اداره منابع طبیعی برای اخذ مجوزهای لازم اقدام شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران آغاز عملیات ساخت اسکله های تفریحی و مارینا ها ، حوضچه های آرامش ازسوی اداره بنادر و با همکاری تجار در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران را نوید بخش به وجود آمدن صنعت بزرگ گردشگری دریایی در کشور دانست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار