۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

نام آب‎های اندونزی در دریای جنوبی چین تغییرمی کند

دولت اندونزی به دنبال افزایش فشارها از سوی چین و با هدف حفظ حاکمیت این کشور تصمیم گرفت، نام آبهای خود در دریای جنوبی چین را تغییر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۰۱۱
نام آب‎های اندونزی در دریای جنوبی چین تغییرمی کندبه گزارش گروه بین الملل مانا، دولت اندونزی با تغییر نام آبهای خود در دریای جنوبی چین با عنوان «North Natuna Sea»، گامی درصدد حفظ حاکمیت کشورش برداشت و نام جدید در تمامی نقشه های اندونزی اعمال شد.
بر اساس این گزارش، این بخش از آبهای اندونزی که تغییر نام یافت با قسمت هایی از آبهای مورد ادعای چین همپوشانی دارد. از سوی دیگر، آبهای جزایر Natuna به موجب برخورداری از ذخایز گاز طبیعی و منابع ماهیگیری است و همین امر موجب درگیری گارد ساحلی اندونزی با ماهیگیران چینی و شناورهای گارد ساحلی چین شده بود. در همین راستا، اندونزی برای مقابله با ورود بدون مجوز چینی‎ها به آبهای این کشور حضور نظامی خود را در این منطقه افزایش داده است.
معاون حاکمیت دریایی در وزارت امور دریایی و ماهیگیری اندونزی در این باره به خبرگزاری رویترز گفت: تغییر نام آبها بازتاب دهندۀ زبان منطقه ای است که مورد استفادۀ سخنوران قرار می گیرد به گونه ای که با اقدام های معمول همسویی دارد. این درحالی است که رسانه های اندونزی از تلاش این کشور برای ثبت نام جدید در سازمان بین المللی نقشه برداری خبر می دهند.
در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت: اقدام برخی کشورها برای تغییر نام امری بی معنی است.
اندونزی تنها کشور حاشیه ای دریای جنوبی چین نیست که در روزهای اخیر علیه اقدام های چین مقاومت می کند. در همین راستا، وزیر توسعه منابع انرژی فیلیپین چندی پیش اعلام کرد که تا ماه دسامبر سال جاری میلادی برای حفاری نفت و گاز در منطقۀ تحت مناقشه Reed Bank محدودیت هایی را اعمال خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار