۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

اجرای 36 طرح سالم‌سازی دریا در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استانداری اکنون متولی طرح‌های سالم‌سازی دریا است، اظهار کرد: طرح‌های سالم‌سازی دریا در 36 نقطه ساحل گیلان در حال اجراست اما ساحلی که می‌توان استفاده کرد،فضای بیشتری را در بر می گیرد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۹۸۹
اجرای 36 طرح سالم‌سازی دریا در گیلانبه گزارش خبرنگار مانا از گیلان، شاهرخ یوسف‌زاده چابک بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به علاقه مردم برای استفاده از تمام ساحل گیلان اظهار کرد: این علاقه موجب می‌شود مخاطراتی برای مردم داشته باشد بنابراین نخستین همایش ملی پیشگیری از غرق‌شدگی با حضور کارشناسان خبره تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دست‌اندرکاران طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان برگزار و آخرین راهکارها و پیشنهادها ارزیابی شد.
وی با بیان اینکه استانداری اکنون متولی طرح‌های سالم‌سازی دریا است، افزود: طرح‌های سالم‌سازی دریا در 36 نقطه ساحل گیلان در حال اجراست اما ساحلی که می‌توان استفاده کرد فضای بیشتری را در بر می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه سال‌های گذشته نجات غریق متولی ساحل دریا بود و کاستی‌هایی وجود داشت، گفت: اکنون استانداری متولی آن محسوب می‌شود و نحوه رابطه و تعاملی که می‌تواند با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشد حائز اهمیت است ضمن اینکه نحوه استفاده از دانش و علم پیشگیری ازغرق‌شدگی در دنیا به‌ویژه سازمان بهداشت جهانی مهم است.
وی به حضور اورژانس فوریت‌های پزشکی در پنج حوزه طرح‌های سالم‌سازی دریا تا سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: امسال حضور اورژانس فوریت‌های پزشکی به 25 طرح سالم‌سازی دریا رسیده است.
به گفته یوسف‌زاده چابک، افزایش تعداد پایگاه‌های اوژانس فوریت‌های پزشکی در ساحل جزو برنامه‌های طرح تحول سلامت بوده و وزارت بهداشت و درمان به تمام مقوله‌هایی که می‌تواند سلامت انسان را به مخاطره اندازد، نگاه ویژه دارد.
برچسب ها: گیلان سالم سازی
ارسال نظرات
آخرین اخبار