۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
طی پنج سال اخیر صورت گرفت:

غرق شدن سالانه 100 نفر در گیلان

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان گفت: طی پنج سال اخیر سالانه 100 نفر در دریا و رودخانه‌های گیلان غرق شدند که تمام اینها خارج از طرح سالم‌سازی دریا بوده است.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۹۸۷
غرق شدن سالانه 100 نفر در گیلان
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، مهدی قربانی ثمین پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به وضعیت غرق شدگان در گیلان اظهار کرد: در پنج سال اخیر به طور متوسط سالانه 100 نفر در گیلان غرق شدند که 64 نفر در دریا، 24 نفر در رودخانه و بقیه در کانال‌های آب و استخر بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته کمترین آمار غرق شدگی در استان به وقوع پیوست، افزود: سال گذشته 81 نفر در دریا غرق شدند و در سه ماه نخست امسال نیزدر مجموع 11 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که نسبت به 17 نفر مدت مشابه در سال گذشته  35 درصد کاهش دارد.
مدیر کل پزشکی قانونی گیلان از تعداد غرق شدگان در سال جاری، پنج نفر در دریا، سه نفر در رودخانه، یک نفر در کانال و یک نفر در چاه عنوان کرد و گفت: تمام غرق شدگان در دریا خارج از طرح سالم‌سازی رخ داده است.
وی رتبه کشوری پزشکی قانونی گیلان در حوزه معاینات را ششم بیان کرد و گفت: گیلان در مصدومیت حوادث ترافیکی رتبه پنجم و در بروز حوادث ترافیکی رتبه دهم کشوری را دارد و ضرب و جرح نیز رتبه هفتم ومسمومیت با سموم رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.
قربانی ثمین کمبود نیروی انسانی را ممشکل مهم پزشکی قانونی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: اکنون گیلان دارای دو سالن تشریح در رشت و انزلی بوده و سه پروژه سالن تشریح نیز در صومعه‌سرا، رودبار و تالش با پیشرفت فیزیکی 85 تا 50 درصد در حال احداث است.
وی استاندارد سازی پزشکی قانونی را نیاز مهم این نهاد خواند و یادآور شد: فعالیت پزشکی قانونی در حوزه‌هایی که خارج از اختیار ما است استاندارد نیست و باید استانداردسازی صورت گیرد تا خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه شود.
برچسب ها: غرق شدن گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار