۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

گرمای سوزان و قطعی برق در مناطق ساحلی خوزستان

ادامه گرمای سوزان و طاقت فرسا و متعاقب آن قطعی برق در برخی مناطق ساحلی خوزستان ، سبب ایجاد اختلال در زندگی عادی مردم و نیمه تعطیل شدن ادارات و سازمان های دولتی در این مناطق شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۹۰۹
گرمای سوزان و قطعی برق در مناطق ساحلی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، در پی تداوم شرایط بسیار سخت اقلیمی و افزایش دمای برخی شهرهای بندری خوزستان از جمله آبادان و ماهشهر به 52.5درجه بالای صفر، بسیاری از ساکنان این مناطق مردم ترجیح دادند برای پیشگیری از گرما زدگی کمتر از منازل خارج شوند تا با مشکلات کمتری مواجه شوند.
برخی از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان در روزهای اخیر برای فرار از گرما راهی شهرهای سردسیر استان های فارس ، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد شدند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا پیش بینی کرد تا چند روز آینده گرمای سوزان و بالای 50درجه در مناطق ساحلی توام با شرجی و رطوبت نفسگیر ادامه داشته باشد.
کوروش بهادری افزود: بر اساس الگوی نقشه های هواشناسی ، همچنان با استقرار توده هوای پرفشار جنب حاره ای شاهد هوایی بسیار گرم توام با وزش بادهای گرم که به خرماپزان معروف است، خواهد بود.
وی از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست برای جلوگیری از گرمازدگی از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم آفتاب اجتناب کنند.
شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به ساکنان مناطق ساحلی توصیه کرد برای پیشگیری از خاموشی و قطعی برق ، ازاستفاده وسایل پرمصرف در ساعات پیک خود داری کنند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای ساعت کار اداری را در مناطق ساحلی دو ساعت کاهش داد.
استان خوزستان در تابستان امسال دمای 54درجه بالای صفر را تجربه کرد که بیشترین دما در 50سال اخیر بوده است.
برچسب ها: خوزستان گرما
ارسال نظرات
آخرین اخبار