۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

ضرورت ایجاد زیر ساختها در بنادر همزمان با بازاریابی کروز لاین ها

بر اساس مطالعات صورت گرفته از سوی کارشناسان مربوطه به نظر می رسد در حال حاضر جزایر کیش و قشم و نیز بندر حقانی در بندر عباس در مقایسه با سایر بنادر خلیج فارس از آمادگی بیشتری برای پهلوگیری کشتی های کروز برخوردار باشند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۴۸۷۹
ضرورت ایجاد زیر ساختها در بنادر همزمان با بازاریابی کروز لاین هامدیر عامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو در گفتگو با خبرنگار مانا به انجام تلاش های مشترک بخش دولتی وخصوصی برای  ورود گردشگران خارجی به کشور از طریق کشتی های کروز اشاره کرد.
دکتر حسن تقی زاده انصاری، آماده کردن زیرساخت های ایران در بخش های مختلف توریستی و بندری برای پذیرش کشتی های کروز در بنادر جنوبی همزمان با بازاریابی و جذب کروز لاین ها را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است از سوی بخش دولتی به این مهم توجه ویژه ای شود.
وی در ادامه اعلام کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته به نظر می رسد در حال حاضر جزایر کیش و قشم و نیز بندر حقانی در بندر عباس در مقایسه با سایر بنادر خلیج فارس از آمادگی بیشتری برای پهلوگیری کشتی های کروز برخوردار باشند.
به گفته رئیس انجمن گردشگری مجازی کشور، در صورت افزایش ورود کشتی های کروز به آبهای کشور و توقف یک روزه آنها، لازم است از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تدابیر لازم برای ایجاد بنادر مسافری ویژه پهلوگیری کشتی های کروز در نقاط مختلف سواحل جنوبی کشور اندیشیده و به مراحل اجرایی رسد.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری بیان داشت: حتی می توان بنادر موجود در سواحل خلیج فارس و دریای عمان را با تجهیز امکانات لازم برای پهلوگیری کشتی های غول پیکر بازسازی کرد که این امر در مقایسه با ساخت بندر به اعتبارات کمتری نیاز خواهد داشت.
وی با بیان اینکه با توقف هر کشتی کروز خارجی در بنادر ایران می توان به طور میانگین پذیرای سه تا شش هزار گردشگر خارجی و خدمه کشتی شد؛ تاکید کرد: این امر می تواند ارزآوری بسیار زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد.
رئیس انجمن گردشگری مجازی کشور، اظهار کرد: ورود شش هزار مسافر و خدمه کشتی به کشور، نیازمند ارائه خدمات در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل، رستوران، مکان اقامتی، مراکز خرید و بسیاری دیگر از نیازهای خدماتی و تفریحی گردشگران است.
این فعال بخش خصوصی در امر ورود و خروج تورهای گردشگری در ادامه گفته های خود همچنین ورود لاین کروزهای مهم دنیا را به آبهای کشور، فرصتی برای رونق هر چه بیشتر تولید و فروش صنایع دستی مناطق مختلف کشور عنوان کرد.
دکتر تقی زاده انصاری گفت: خرید سوغاتی و نمادی از کشوری که گردشگران به آن ورود می کنند همواره به عنوان یکی از اصل های سفر هر گردشگر محسوب می شود.
مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو خاطرنشان ساخت: لذا فعالان بخش خصوصی در امر تولید صنایع دستی می توانند در صورت ایجاد بازارچه مناسب در بندرگاه کشتی های کروز خارجی نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.
مدیر عامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو با اشاره به منحصر به فرد بودن صنایع دستی ایران اذعان داشت: به این ترتیب با تداوم ورود کشتی های کروز به کشور، لازم است تا در زمینه تولید هر چه بیشتر صنایع دستی مرغوب، فعال تر عمل شود .
ارسال نظرات
آخرین اخبار