۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

اجرای عملیات بازی جنگ در دریای خزر

فرمانده ناوگان شمال از اجرای عملیاتی با عنوان «بازی جنگ» در مرحله سوم رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر خبر داد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۷۳۳
اجرای عملیات بازی جنگ در دریای خزر
به گزارش مانا از گیلان، ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری امروز در جریان برگزاری رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 در منطقه ماموریت ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) اظهار کرد: از 11 تیرماه جاری رزمایش مذکور با گستره بیش از 88 هزار کیلومتر مربع در دریای خزر آغاز شده است.
وی برگزاری رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 نداجا در دریای خزر را در پنج مرحله عنوان کرد و افزود: نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری مرحله نخست رزمایش مذکور شامل طرح‌ریزی و بررسی لازم به منظور تمهیدات و پیش‌بینی اجرا با تصویب طرح‌ریزی به اتمام رسیده است.
فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 از 11 تا 15 تیرماه جاری به مدت پنج روز در دریای خزر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مرحله سوم عملیاتی با عنوان «بازی جنگ» تدارک دیده شده و نیروها به مدت 36 ساعت با در نظر گرفتن دشمن فرضی و یگان‌های خودی، تاکتیک‌ها و تمرین‌های مربوطه را در عرصه دریا به اجرا در می‌آورند.
باقری متذکر شد: مرحله چهارم رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 با اجرای تمرین‌های مشترک بین یگان‌های شناور پروازی، یگان‌های شناور سطحی، یگان‌های عمل‌کننده عملیاتی در دریا و ساحل و یگان‌های پشتیبانی‌کننده برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آخرین مرحله به منظور بررسی و تجزیه و تحلیل نحوه اجرای تمرین و بررسی نقاط ضعف و قوت رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 در مردادماه سال جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: در رزمایش مذکور تمام یگان‌های عملیاتی و پشتیبانی‌کننده تحت امر ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) به انضمام یگان‌های مهمان از نیروی هوایی و یگان پدافندی و قرارگاه مرکزی پدافند جمهوری اسلامی ایران مشارکت دارند.
فرمانده ارشد آجا در گیلان، پیام رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 نداجا برای کشورهای منطقه را صلح و دوستی عنوان کرد و گفت: صلح و دوستی باید در سایه داشتن اقتدار و توانمندی به‌وجود آید.
باقری در پایان با تأکید بر داشتن سه شاخصه مهارت، شجاعت و ایمان توسط مقام معظم رهبری برای نیروهای نظامی، خاطرنشان کرد: کارکنان ناوگان شمال منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) با داشتن بنیه بسیار خوب اعتقادی و ایمانی رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 در دریای خزر را با برگزاری محفل انس با قرآن کریم آغاز کردند و در طول رزمایش با شجاعتی که به اثبات رساندند با افزایش توانمندی و مهارت خود در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعال هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار