۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

گرد و غبار و گرمای بالای 52درجه در مناطق ساحلی خوزستان

گرد و غبار و گرمای سوزان بالای 52درجه سانتیگراد بالای صفر، زندگی عادی ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را مختل و فعالیت اداری را به صورت نیمه فلج درآورده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۶۹۵
 گرد و غبار و گرمای  بالای 52درجه در مناطق ساحلی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، گرمای طاقت فرسا و نفوذ توده هوای گرد و خاک زندگی بر ساکنان شهرهای ساحلی و بندری خوزستان بسیار سخت کرده و بسیاری از ساکنان این مناطق ترجیح دادند برای فرار از گرما، به مناطق سردسیر استان های همجوار سفر کنند.
اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی شدت یافتن گرما، ساعت کاری اداره های دولتی در مناطق ماهشهر، آبادان، خرمشهر، هندیجان و اروندکنار دو ساعت کاهش داد.
این اداره کل از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست برای پیشگیری از گرمازدگی، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنند.
در روزهای اخیر گزارش هایی از گرمازدگی در مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان دریافت شده بود. در همین حال مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم گرمای سوزان در مناطق ساحلی استان خبر داد.
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، نشانگر استقرار مرکز پرفشار جنب حاره ای در منطقه است، بنابراین این شرایط آب و هوایی برای چند روز آینده انتظار می رود.
وی افزود: وزش گرد و خاک می تواند ضمن افزایش میزان آلاینده ها، به کاهش دید افقی در مناطق ساحلی خوزستان منجر شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان از صاحبان شناورهای صیادی استان خواست در سفرهای دریایی جانب احتیاط را رعایت کرده و وضعیت جوی را به صورت لحظه ای رصد کنند.
بهادری همچنین ازعموم مردم خواست در صورت خروج از منازل، حتما از ماسک های مناسب بهداشتی استفاده کنند.
همچنین سازمان آب و برق خوزستان از مردم خواست مصرف آب و برق را مدیریت کنند تا با قطعی و افت فشار آب مواجه نشوند.
بنا به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، اهواز با ثبت رکورد 54درجه، گرمترین شهر ایران و جهان شناخته شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار