۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

رونمایی از پرچم‌های کیفیت در شناگاه‌های مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پرچم‌های کیفیت شناگاه‌های مازندران به‌صورت رسمی هفته آینده رونمایی می شود.
نویسنده: محسن عباسی
کد خبر: ۷۴۶۹۰
رونمایی از پرچم‌های کیفیت در شناگاه‌های مازندران
حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در ساری، گفت: براساس نتایجی که از سنجش 55 شناگاه‌ سطح مازندران در سال انجام شد، وضعیت 12 شناگاه مناسب نبوده که براساس کیفیت با دو رنگ پرچم زرد و آبی مشخص شوند.
 وی ادامه داد: پرچم آبی نشانه سالم بودن شناگاه از نظر بار میکروبی و زیست‌محیطی و پرچم زرد نشانه نامناسب بودن آن است.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور طی تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه نسبت به انجام این کاراقدام خواهند کرد.
ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه این پرچم‌ها باید از سوی مدیر شناگاه‌ها نصب شوند، افزود: این پرچم‌ها به‌صورت رسمی هفته آینده با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست و مسؤولان استانی در یکی از شناگاه‌های سطح استان مازندران رونمایی خواهد شد.
 وی تصریح کرد: با نصب این پرچم‌ها در محل شناگاه‌ها، مردم با آگاهی کامل نسبت به شنا می کنند که این امر بسیار حایز اهمیت است.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان یاد آور شد: آلودگی دلایل مختلفی از جمله نفوذ فاضلاب‌های خانگی و صنعتی و پساب‌ها دارد که از سوی مدیران شناگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی شفافی صورت گیرد تا مردم با آگاهی کامل وارد دریا شوند.
برچسب ها: مازندران شنا پرچم
ارسال نظرات
آخرین اخبار