۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
از 16 تیرماه

طرح دریابس در آبهای استان بوشهر آغاز می‌شود

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: در آستانه فصل صید میگو برای جلوگیری از صدمه وارد شدن به ذخائر و زیستگاه آبزیان، طرح دریابس اجرایی می‌شود که امسال 16 تیر برای این مهم تعیین شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۶۸۰
طرح دریابس در آبهای استان بوشهر آغاز می‌شود
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عباس آهنگر مقدم  در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دریابس در آبهای استان بوشهر اظهار داشت: با اجرای این طرح، فعالیت صید و صیادی در آبهای خلیج فارس تا تعیین زمان صید میگو ممنوع می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای دریابس به درخواست، فعالان بخش صید صیادی انجام می‌شود تاکید کرد: با توجه به پیشنهاد جامعه صیادی و اتحادیه و تشکل‌های با مشارکت شیلات و پژوهشکده میگو«دریابس» در آستانه آغاز صید میگو در آبهای استان بوشهر اجرایی می‌شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر، تعیین زمان اجرای مطرح دریابس در آستانه فصل صید میگو دانست و افزود: این طرح در کمیته مدیریت صیاد استان بوشهر با حضور نماینده صیادان و اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر تصمیم‌‌گیری می‌شود و بر اساس زمان تعیین شده، تا اعلام زمان صید میگو، صیادان از رفتن به دریا برای صید و صیادی منع می‌شوند.
آهنگرمقدم  با بیان اینکه اجرای طرح دریابس مزایای زیادی برای ذخایر آبزیان دارد بیان کرد: اجرای طرح دریا بس فرصت بازسازی ذخایر، تخم ریزی برای آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای فعالیت صید میگو را فراهم می‌کند.
وی اجرای طرح دریابس را 16 تیر ماه اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح «دریابس» از 16 تیر ماه تا اعلام زمان آغاز صید میگو، صید انواع آبزیان در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است.
 
برچسب ها: دریابس
ارسال نظرات
آخرین اخبار