۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

موج گرمای زندگی ساحل نشینان خوزستان را مختل کرد

موج گرمای کم سابقه بهاری، زندگی عادی ساحل نشینان خوزستان را مختل و فعالیت اقتصادی را به صورت نیمه تعطیل درآورد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۵۵۴
موج گرمای زندگی ساحل نشینان خوزستان را مختل کرد
به گزارش خبرنگار مانا گرمای سوزان و وزش بادهای گرم ، باعث قطعی برق در برخی شهرهای بندری خوزستان و متعاقب آن افت فشار و قطعی آب شده است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به گرمازدگی ساکنان ساحل نشین خوزستان هشدار داد و از مردم خواست کمتر در فضای باز و نور مستقیم آفتاب قرار گیرند. این مدیریت از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست در مصرف برق و آب صرفه جویی کرده تا با مشکل مواجه نشوند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان متعاقب موج فزاینده گرما ساعت کاری اداره های دولتی در مناطق جنوبی خوزستان را تا ساعت 12 ظهراعلام کرد. این مدیریت از همه مراکز درمانی و بیمارستانی در مناطق جنوبی خوزتان خواست برای پذیرش بیمارانی که به گرما زدگی مبتلا شده اند آماده باشند.
در همین حال در پی موج گرمای کم سابقه و پایداری دامنه هوای گرم ، بسیاری از خیابان ها و بازار شهرهای جنوبی خوزستان بشدت خلوت شد و عبور و مرور خودروها به حداقل رسید.
صیادان بنادر جنوبی خوزستان نیز در پی افزایش دما و متلاطم شدن آبهای شمال غرب خلیج فارس ، سفرهای دریایی خود برای چندین بار در ماه جاری به تعویق انداختند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: گرمای سوزان توام با بادهای گرم پدیده غالب تا اواخر هفته جاری در مناطق جنوبی خوزستان خواهد بود.
کوروش بهادری افزود: به علت استقرار مرکز پرفشار جنب حاره ای و الگوی تابستانه ، در روزهای آینده هوای بسیار گرمی در انتظار ساکنان جنوبی خوزستان خواهد بود.
شرکت های توزیع برق و آب و فاضلاب خوزستان نیز از مردم ساکن در مناطق ساحلی خوزستان خواست با توجه به بالا گرفتن گرما و افزایش 10درصدی مصرف برق و آب ، در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.
گرما در مناطق ساحلی خوزستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف ادامه می یابد. مناطق ساحلی خوزستان در ردیف مناطق بد آب و هوا و بسیار گرم استان محسوب می شود.
برچسب ها: گرما
ارسال نظرات
آخرین اخبار