۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

حوادث دریایی در آسیا به نصف کاهش یافت

حوادث دریایی در آسیا در ماه می سال جاری میلادی کاهش 50 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۵۰۲
حوادث دریایی در آسیا به نصف کاهش یافتبه گزارش گروه بین الملل مانا پایگاه اطلاعاتی ReCCAP AIS (توافق نامه همکاری منطقه ای برای مبارزه علیه دزدی دریایی، سرقت مسلحانه علیه شناورها در آسیا) اعلام کرد، آسیا در ماه می سال جاری میلادی شاهد شش مورد حادثه دزدی دریایی و سرقت مسلحانه بود، رقمی که بیانگر افت 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
این گزارش ادامه داد: از میان شش حادثه رخ داده یک مورد مربوط به دزدی دریایی در دریای جنوبی چین SCS و پنج مورد سرقت مسلحانه علیه شناورها بوده است.
از طرف دیگر، تعداد حوادث دریایی در ماه می نسبت به ماه گذشته آن افزایش دوبرابری را نشان می دهد، چنانچه در ماه آوریل تنها سه مورد حادثه گزارش شده بود.
در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه در پنج ماه نخست سال جاری میلادی،29 مورد حادثه گزارش شده است، نوشت: از این تعداد، 23 مورد حادثه واقعی و شش مورد تلاش بی نتیجه بوده است.
لازم به ذکر است: تعداد 29 حادثه گزارش شده در پنج ماه نخست سال جاری میلادی، پایین ترین میزان حوادث دریایی رخ داده طی پنج سال گذشته محسوب می شود.
علاوه بر این، میزان حوادث دریایی در پنج ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش داشت.
ReCCAP AIS دلیل این کاهش را مربوط به بهبود موقعیت در بنادر و لنگرگاهای هند، اندونزی و ویتنام دانست.
این گزارش در پایان نوشت: علیرغم اینکه در بازه زمانی ژانویه – می سال جاری میلادی، موقعیت در بنادر و لنگرگاه بهبود یافته است، اما جای خشنودی و رضایت وجود ندارد.
برچسب ها: دزدی دریایی آسیا
ارسال نظرات
آخرین اخبار