۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
همزمان با هفته محیط زیست

جنگل‌های حرا در پارک ملی دریایی دیر- نخیلو پاکسازی شد

همزمان با هفته حفاظت محیط زیست دوستداران طبیعت جنگل‌های حرا در پارک ملی دریایی دیر- نخیلو را در بخش بردخون شهرستان دیر پاکسازی کردند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۴۵۹
جنگل‌های حرا در پارک ملی دریایی دیر- نخیلو پاکسازی شدبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، برنامه‌های متنوعی همزمان با هفته حفاظت محیط زیست در استان بوشهر اجراء شد که به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان پاکسازی سواحل و پارک‌های ملی دریایی از آن جمله است.
حسین دلشب با اشاره به پاکسازی جنگل‌های پارک ملی دریایی دیر نخیلو در شهرستان دیر خاطر نشان کرد: محیط‌بانان، مسوولان اداره‌ها و دوستداران طبیعت بخش بردخون، پس از حضور بر مزار شهید علی کشاورز یکی از محیط‌بانان شهید استان بوشهر، منطقه پارک ملی دریایی دیرنخیلو رفته و به پاکسازی جنگلهای حرا پرداخته شد
وی با بیان اینکهاین برنامه با شعار «من با طبیعت هستم» به مناسبت هفته جهانی محیط زیست برگزار شد بیان کرد: پارک ملی دریایی دیر- نخیلو به وسعت 20 هزار و 434 هکتار، منطقه جلگه‌ای و کویری در شرق استان بوشهر است که بخش بردخون شهرستان دیر قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: حداکثر ارتفاع پارک ملی دریایی دیر- نخیلو از سطح دریا به کمتر از 10 متر می‌رسد که به صورت یک فلات در حاشیه خلیج فارس واقع شده است.
دلشب افزود: وجود جنگل‌های مانگرو یا حرا، سواحل شنی و ماسه ای و جزایر نخیلو و اُمُ الگُرم که زیستگاه پرندگان مختلف هستند، از ویژگی‌های این منطقه حفاظت شده به شمار می‌رود.
وی بیان کرد:جزایر نخیلو و اُمُ الگُرم در فصل تابستان میزبان پرستوهای دریایی کاکلی کوچک، کاکلی بزرگ و پشت تیره، سلیم خرچنگ خوار، اگرت ساحلی و سلیم کوچک هستند که برای جوجه آوری به این جزایر می‌آیند.
مدیرکل حفاظت محیط زیستان استان بوشهر، جزیره ام الگرم را زیستگاه بزرگترین کلونی جوجه آوری سلیم خرچنگ خوار در خاورمیانه دانست و گفت:منطقه حفاظت شده دیر- نخیلو سال 86 به عنوان پارک ملی دریایی به ثبت رسید.
در استان بوشهر یک پارک ملی دریایی دیگر نیز وجود دارد به نام پارک ملی دریایی نایبند که آن نیز همزمان با دیر- نخیلو ثبت شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار