۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

بررسی تحولات حقوق بین ­المللی در اقیانوس جنوبی و جنوبگان

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از برگزاری کارگاه علمی- آموزشی «تحولات حقوق بین ­المللی در اقیانوس جنوبی و جنوبگان» در این پژوهشگاه خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۴۴۲۷
بررسی تحولات حقوق بین ­المللی در اقیانوس جنوبی و جنوبگان
به گزارش مانا، دکتر ناصر حاجی زاده ذاکر با اشاره به برگزاری کارگاه علمی- آموزشی «تحولات حقوق بین ­المللی در اقیانوس جنوبی و جنوبگان» در این پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: این کارگاه با همکاری مشترک کمیته علمی تحقیقات اقیانوسی (SCOR) و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و دانشگاه تاسمانیا (استرالیا) به مدت سه روز از 21 خرداد ماه جاری برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را دانش‌افزایی متخصصان، صاحبنظران، تصمیم‌­گیران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور در زمینه آخرین تحولات اقیانوس جنوبی و جنوبگان از بعد حقوق بین‌­الملل، حقوق بین‌­الملل دریاها، حقوق بین‌الملل و جنوبگان، حقوق بین‌الملل محیط زیست و حقوق معاهدات عنوان کرد.
دکتر ضیاءالدین مدنی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و دبیر علمی این کارگاه نیز در این خصوص تصریح کرد: این کارگاه آموزشی در برگیرنده برنامه محتوایی از جمله محوریت بررسی آخرین تحولات حقوق بین‌­المللی در اقیانوس جنوبی و جنوبگان و واکاوی تصمیمات دیوان بین ‌الملل دادگستری صادره در موضوع اقیانوس جنوبی و جنوبگان، رویه قضایی بین‌­المللی در زمینه محیط زیست اقیانوس جنوبی و به طور کلی سامانه معاهداتی جنوبگان و همچنین وضعیت نظام حقوقی ناظر بر حضور و فعالیت کشورهای نسل سوم در عرصه جنوبگان با تاکید بر وضعیت ایران است.
شایان ذکر است این کارگاه آموزشی با حمایت مشترک کمیته علمی تحقیقات اقیانوسی (SCOR) و گروه حقوق و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ملی اقیانوس ­شناسی و علوم جوی  با تدریس دکتر جولیا جبور، استاد حقوق بین‌الملل و رئیس برنامه تحقیقاتی مدیریت اقیانوسی و جنوبگان دانشگاه تاسمانیای استرالیا برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار