۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

تولید 70 هزار تن آبزی‌پروری در گیلان

مدیر کل شیلات گیلان گفت: مصرف ماهی در کشور ده برابر شده است.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۲۷۷
تولید 70 هزار تن آبزی‌پروری در گیلان
به گزارش خبرنگار مانا در گیلان، اسحاق شعبانی چهارشنبه شب در جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، صیادی و تجهیزات صنایع دریایی اظهار کرد: گیلان به دلیل موقعیت آب و هوایی به عنوان یک استان شیلاتی از نظر آبزی‌پروری و صید و صیادی مطرح است.
وی با بیان اینکه در گیلان سالانه 70 هزار تن تولیدات آبزی‌پروری است، افزود: 15 هزار تن از این تولیدات از طریق دریا تامین می‌شود و بقیه نیز آبزی‌پروری است و برپایی نمایشگاه فرصتی برای صادرات تولیدات آبزی‌پروری ایجاد می‌کند.
مدیر کل شیلات گیلان به سرانه مصرف ماهی در کشور و گیلان اشاره کرد و گفت: در سال 57 سرانه مصرف ماهی در کشور یک کیلوگرم بود و اکنون 10 برابر شده و به 10 کیلو و 600 گرم رسیده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد باید درون‌زا باشد، تصریح کرد: امروزه تولیدات آبزی‌پروری ما به مرحله‌ای رسیده است که می‌تواند برون‌نگر باشد و بخشی از تولیدات را می‌توانیم به راحتی به کشورهای دیگر صادر کنیم.
به گفته شعبانی  باید بتوانیم با افزایش تولیدات آبزی‌پروری، سرانه مصرف ماهی در کشوررا افزایش دهیم.
معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه باید بتوانیم در سال‌های آینده تمرکز خود به دریا را بیفزاییم، گفت: امروزه در آب‌های آزاد جهان 190 میلیون تن آبزی در حوزه صید داریم  که سهم ایران یک میلیون تن است.
احمد قناعت‌پرست با اشاره به اینکه تا 13 سال آینده جهان  با کمبود 50 میلیون تن آبزی همراه خواهد بود، افزود: در کشور ما  بستر بسیار مناسبی برای افزایش تولیدات آبزی‌پروری وجود دارد که می‌توانیم با استفاده بهینه از آنها کمبود را پوشش دهیم.
برچسب ها: گیلان شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار