۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

آبهای شمال غرب خلیج فارس ناآرام شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: آبهای شمال غرب خلیج فارس در دو روز آینده ناآرام و متلاطم است و مناطق ساحلی خوزستان نیز شاهد پدیده گرد و غبار خواهند بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۲۳۸
آبهای شمال غرب خلیج فارس ناآرام شد
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:براساس تجزیه و تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، به علت وزش بادهای شدید، کانون های گرد و خاک در بیابان های جنوبی عراق فعال شده که این پدیده مناطق ساحلی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی به صیادان خوزستانی توصیه کرد به علت شرایط نامساعد جوی و احتمال بروز خطرات دریایی ، از سفر به صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس خودداری کنند.
بهادری افزود: به علت وزش بادهای شدید و گرد و غبار، کیفیت هوا در مناطق ساحلی استان کاهش خواهد یافت.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای نسبت به وزش بادهای شدید و برخاستن گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد و از دستگاههای خدمات رسانی خواست برای مواجهه شدن با شرایط نامساعد جوی ناشی از گرد و غبار و مواج شدن آبهای ساحلی آماده باشند.
در پی این هشدار ، مراکز درمانی مستقر در مناطق ساحلی استان به حال آماده باش درآمدند.
در سال جاری این نخستین بار است که مناطق ساحلی خوزستان تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار می گیرند.
مناطق ساحلی خوزستان سال گذشته بارها تحت تاثیر پدیده مخرب گرد و غبار قرار گرفتند و در بسیاری از موارد نیز زندگی عادی ساحل نشینان جنوبی خوزستان را با اختلال جدی مواجه کرد.
استان خوزستان بخصوص مناطق ساحلی آن حدود 15سال است با پدیده زیست محیطی گرد و غبار روبرو هستند که همین امر سبب مهاجرت  تعدادی از ساکنان ساحلی خوزستان به سایر نقاط کشور شده است.
برچسب ها: خوزستان مواج
ارسال نظرات
آخرین اخبار