۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

تشدید ناپایداری جوی در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تشدید ناپایداری جوی در سه روز آینده در مناطق ساحلی استان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۱۰۳
تشدید ناپایداری جوی در مناطق ساحلی خوزستان
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت آبهای شمال غرب خلیج فارس به علت وزش بادهای شدید مواج و طوفانی است.
وی از صاحبان قایق ها وشناورهای صیادی خواست سفرهای دریایی خود را بهبود وضعیت آب و هوایی و پایداری هوا متوقف کرده تا شاهد حوادث تلخ دریایی نباشیم.
بهادری افزود: با ورود سامانه بارشی فعال، مناطق ساحلی خوزستان با پدیده بارش باران و وزش باد شدید روبرو خواهند بود و این وضعیت در روز جمعه چهارم فروردین ماه تشدید خواهد شد.
خوشبختانه با اطلاع رسانی بهنگام در ماههای اخیر توسط دستگاههای مسئول ، بخصوص هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان ، گزارشی از حوادث دریایی در مناطق ساحلی خوزستان دریافت نشده است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد: به علت شرایط نامساعد جوی ، سفرهای دریایی خطرآفرین است.
این مدیریت از فرمانداران مناطق ساحلی خواست به علت بارش رگباری، آمادگی پیشگیری از آبگرفتگی مناطق ساحلی و بندری را داشته باشند. 
جمعیت هلال احمر خوزستان نیز از عموم گردشگرانی که به مناطق ساحلی  سفر کرده اند خواست به علت مواج بودن دریا(خلیج فارس) گشت های آبی خود را متوقف کنند.
مناطق ساحلی خوزستان بخصوص سواحل اروندرود و کارون در روزهای اخیرمملو از گردشگران نوروزی بوده است.
بازدید از تاسیسات بندری و خرید از بازارهای ساحلی ازاهداف گردشگری مسافران و کاروان های راهیان نور در سفر به خوزستان است.
طبیعت بهاری بنادر و سواحل خوزستان برای بسیاری از گردشگران نوروزی جذاب و خاطره انگیزاست. 
 
برچسب ها: مواج خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار