۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

پایانه های نفتی لیبی بار دیگر از دست نیروهای دولتی خارج شد

با ورود یک گروه از شبه نظامیان مسلح به بزرگترین پایانه های نفتی لیبی، نیروهای دولتی این کشور _که تسلط ترمینال ها را در اختیار داشتتد_ مجبور به عقب نشینی شدند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۷۵۱
پایانه های نفتی لیبی بار دیگر از دست نیروهای دولتی خارج شد به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز به نقل از مقامات و ساکنان لیبی نوشت: یک گروه از شبه نظامیان مسلح با ورود به مهم ترین پایانه های نفتی لیبی- بنادر "Ras Lanuf" و "Es Sider"( با ظرفیت صادرات نفت ۶٠٠ هزار بشکه در روز)- نیروهای دولتی که در ماه سپتامبر سال گذشته، پایانه های مذکور را پس از ماه ها از دست نیروهای مخالف دولت گرفته و بازگشایی کرده بودند، مجبور به عقب نشینی کردند.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه این اقدام خطر جنگ در اطراف بنادر را افزایش خواهد داد و تردیدی در مسیر تلاش دولت لیبی برای احیا تولید نفت خواهد بود، نوشت: شرکت ملی نفت لیبی در طرابلس از هر گونه اظهار نظری در این باره خودداری کرد.
لازم به ذکر است: لیبی بزرگترین ذخایر نفتی در قاره آفریقا است و با بازگشایی میدان نفتی شراره در ماههای گذشته، کل تولید نفت این کشور به ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسید.
این گزارش در پایان نوشت: میدانهای نفتی واقع در جنوب این پایانه های نفتی هدف حملات مسلحانه گروههای شورشیان وابسته به داعش نیزاست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار