۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

سرمایه گذاری چهار و نیم میلیارد دلاری درپتروشیمی بندر ماهشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از سرمایه گذاری چهار میلیاردو 500میلیون دلاری بخش پتروشیمی در بندر ماهشهر خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۴۰۴
سرمایه گذاری چهار و نیم میلیارد دلاری درپتروشیمی بندر ماهشهر
سیدامید شهیدی نیا در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: بر این اساس برنامه ریزی انجام شده در حوزه صنایع بالادست  پتروشیمی ،  هفت طرح پتروشیمی با 5.5میلیون تن فرآورده پتروشیمیایی در بندر ماهشهر احداث خواهد شد.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح ها طی دو سال آینده ظرفیت تولید فرآورده های پتروشیمی در بنادر امام(ره) و ماهشهر از 26.3 میلیون تن فعلی به 31.8میلیون تن خواهد رسید.
شهیدی نیا افزود: در صنایع پائین دست پتروشیمی در این منطقه 70طرح با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال انجام و آماده معرفی و واگذاری به سرمایه گذاران علاقمند در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر است.
وی به مزیت های نسبی این منطقه در دسترسی به آبهای بین المللی، خوراک مورد نیاز و صادرات محصولات پتروشیمی به خارج اشاره کرد وگفت: در حال حاضر صنعت پتروشیمی به مهمترین صنعت مادر در بندر ماهشهر تبدیل شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در ادامه از تمامی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بندر دعوت کرد.
بندر ماهشهر با 20مجتمع پتروشیمی، قطبی اصلی تولید فرآورده های پتروشیمی در ایران و خاورمیانه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار