۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

هرمزگان؛ اولویت اصلاح فرایندهای گمرکی کشور/کاهش قاچاق از گمرکات

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هرمزگان و بندرعباس از مهم‌ترین مبادی ورود و خروج کالای کشور محسوب می‌شوند، گفت: امروز شاهد کاهش آمار این پدیده شوم هستیم که میزان آن از 25 میلیارد دلار به 19 میلیارد دلار رسیده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۲۳۴۱
هرمزگان؛ اولویت اصلاح فرایندهای گمرکی کشور/کاهش قاچاق از گمرکاتبه گزارش مانا از بندرعباس، علی طیب نیا در حاشیه بازدید از گمرک شهید رجایی اظهار کرد: امیدوارم با تداوم روند در پیش گرفته شده پیرامون مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی، شاهد کارآمدی و افزایش شفافیت در گمرکات باشیم.
وی با اشاره به اینکه قاچاق یکی از آفات مهم در رونق تولید است، افزود: روند تقویت و تسهیل امور گمرکی از سه سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت و برنامه جامعی تهیه و مبتنی بر فناوری اطلاعات و استفاده از شیوه‌های نوین برای انجام امور گمرکی اجرا شده است.
وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: هرمزگان و بندرعباس از مهم‌ترین مبادی ورود و خروج کالای کشور محسوب می‌شوند، به همین دلیل گمرکات این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
طیب‌نیا با تاکید بر اینکه اولویت اصلاحات در فرآیند گمرکی به استان هرمزگان اختصاص یافته است، تاکید کرد: هدف نخست از این اصلاحات تسهیل سازی در امور تولیدکنندگان، کاهش هزینه مبادله کالا و درنهایت عرضه کالا با قیمت کمتر است.
وی اضافه کرد: افزایش کارایی و کارآمدی گمرک از اولویت‌های ماست که در کنار آن باید شفافیت در گمرکات افزایش یابد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در عین تاکید بر شفافیت گمرکات، باید با قاچاق مبارزه کرد، گفت: امروز شاهد کاهش آمار این پدیده شوم هستیم که میزان آن از 25 میلیارد دلار به 19 میلیارد دلار رسیده است و می‌توان آن را نتیجه اقدامات دستگاه‌های مختلف ازجمله گمرک دانست.
عضو هیئت دولت یازدهم با بیان اینکه این طرح خوشبختانه پیشرفت مناسبی داشته است، تصریح کرد: در سفر به بندرعباس از نزدیک فعالیت‌های گمرکی را زیر نظر گرفته و مشکلات و محدودیت‌ها را بررسی می‌کنیم تا به‌زودی به رفع آن‌ها بپردازیم.
طیب‌نیا با اشاره به اینکه در این طرح پیشرفت فراوانی حاصل‌شده و درمجموع فعالیت‌های گمرکی بهتر شده است، اضافه کرد: هنوز مشکلاتی برای مراجعه‌کنندگان وجود دارد که بنده و هیئت همراه تمامی تلاش خود را در بر طرف کردن آن به کارخواهیم بست.
برچسب ها: گمرک قاچاق
ارسال نظرات
آخرین اخبار