۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

کشتی سازی چین مرزهای تکنولوژی کنونی را درهم می شکند

شرکت صنایع کشتی سازی چین CSIC، در نظر دارد با به روز کردن طراحی شناورها، پا را فراتر از مزرهای تکنولوژی کنونی گذاشته و تجهیزات نوینی برای عرضه به ارمغان بیاورد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۹۸۲
کشتی سازی چین مرزهای تکنولوژی کنونی را درهم می شکندبه گزارش گروه بین المل مانا، شرکت صنایع کشتی سازی چین CSIC، در نظر دارد با به روز کردن طراحی شناورها، پا را فراتر از مزرهای تکنولوژی کنونی گذاشته و تجهیزات نوینی برای عرضه به ارمغان آورد، چنانچه  با آغاز طرح به روز رسانی نخستین سکوی نیروی هسته ای شناور خود، آن را برای طیف وسیع تری از کاربردها، آماده می سازد.
علاوه بر این، فعالیت شرکت CSIC در حوزه ساخت زیردریایی نیز گسترش پیدا خواهد کرد.
لازم به ذکر است: تکنولوژی هسته ای شناور می تواند برای فراهم کردن الکتریسته برای دکل های نفتی، واحد ملح گیری فراساحلی یا در مناطق دور دست مثل دریای جنوب چین، مورد استفاده قرار گیرد، تکنولوژی مذکور برای یخ شکن های با نیروی هسته ای نیز مناسب و سودمند است.
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، روند تکمیل ساخت نخستین نیروگاه هسته ای دریایی تا سال 2018 به سرانجام می رسد و  در سال 2019 راه اندازی خواهد شد.
این گزارش ادامه داد: مسئولیت پروژه مذکور را شرکت های اتمی ملی چین و CSIC بر عهده دارند.
چین هم چنین در نظر دارد مجموعه ای از سکوهای نیروی هسته ای فراساحلی را برای تقویت پیشرفت و توسعه در دریایی جنوب چین، وارد چرخه فعالیت کند.
ناگفته نماند، ساخت رآکتورهای شناور برای اولین بار از سوی آمریکا در سال 1970 میلادی مطرح شد، اما مورد استقبال قرار نگرفت.
در حال حاضر، نخستین نمایش از تکنولوژی رآکتورهای شناور قرار است در سال جاری میلادی  از سوی روسیه رونمایی شود.
در ادامه این گزارش آمده است: شرکت CSIC هم چنین زیردریایی های عمیق مورد استفاده برای دریاهای خشن و متلاطم را توسعه می دهد، پیش بینی می شود اولین نوع این شناور در سال جاری میلادی با برد 4500 متر(2.8 میلی) در زیر دریا، مورد آزمایش قرار گیرد.
این گزارش در پایان نوشت: به غیر از چین، کشورهایی مانند فرانسه، روسیه، ژاپن و آمریکا نیز موفق به ساخت زیردریایی هایی با سرنشین و با برد شش هزار متری (3.7 مایلی)، شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار