۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر:

60 هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: 12 هزار صیاد استان سالانه افزون بر 60 هزار تن انواع آبزیان صید می‌‌کنند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۱۵۴۷
60 هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا مهدی صفوی صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر از انتخاب عامل توسعه و تیم توسعه خوشه صنعتی آبزیان با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی و نماینده تشکل های آبزیان استان خبر داد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از استراتژی های توسعه صنایع کوچک و متوسط، ایجاد خوشه های کسب و کار است، در این راستا این شرکت کار مطالعه امکان سنجی خوشه صنعتی آبزیان استان را به پایان رسانده و به منظور آغاز توسعه این خوشه نسبت به انتخاب عامل توسعه خوشه اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر افزود: از جمله شرایط لازم برای انتخاب عامل توسعه خوشه، گذراندن دوره آموزشی عاملان توسعه خوشه های کسب و کار، مدرک تحصیلی مرتبط و تعهد به فعالیت تمام وقت در زمینه خوشه صنعتی مورد تعهد است.
وی، خاطرنشان کرد: انتخاب تیم توسعه از طریق تشکیل کمیته تخصصی استانی و بر اساس قوانین و دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی صادره از سوی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران و همچنین انجام مصاحبه های تخصصی است.
صفوی با تاکید براینکه  توسعه در خوشه صنعتی آبزیان عمدتا بر روی فرایند عمل آوری و آبزی پروری و سایر بخش های تاثیر گذار بر این دو حوزه است، تصریح کرد: در حال حاضر 60 درصد میگوی کشور در استان بوشهر پرورش و تولید می‌شود و 80 درصد میگوهای پرورشی تولیدی در استان صادراتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با اشاره به جایگاه استان بوشهر در صید و صیادی بیان کرد: 12 هزار صیاد استان سالانه 60 هزار تن انواع آبزیان صید می‌‌کنند.
برچسب ها: بوشهر آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار