۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

آخرین عرشه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نصب شد

با تلاش متخصصصان پارس جنوبی آخرین عرشه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با وزن دو هزار و 300 تن، در میدان گازی پارس جنوبی با موفقیت نصب شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۱۱۳۲
آخرین عرشه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نصب شدبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مجری طرح توسعه فازهای 17 و18 پارس جنوبی ، با اشاره به اجرای دقیق و بدون حادثه نصب عرشه 17B در موقعیت مخزن گفت: از ماه گذشته این عرشه آمادگی کامل به منظور نصب بر روی جکت را داشته است، اما به دلیل شرایط ناپایدار جوی ، اهمیت رعایت الزامات ایمنی و توجه به شاخص های استانداردسازی مراحل لیفت و نصب، به محض دریافت گزارش وضعیت پایدار آب و هوا ، سرعت جهت باد و موج دریا، این عملیات بامداد امروز انجام شده است.
حسن بویری پیشرفت فیزیکی عرشه 17B را 98 درصد برشمرد و عنوان کرد: نصب این عرشه با ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب معادل 14.5 میلیون متر مکعب توسط شناور HL5000 شرکت صنعتی دریایی ایران( صدرا) انجام شده است.
بویری با اشاره به آغاز فعالیت های هوک آپ و اتصالات سکوی 17B ، در مورد زمان راه اندازی این سکو گفت: با راه اندازی سکوی 17B تا پایان امسال ، فازهای 17 و18 در بخش فراساحل و پالایشگاه خشکی با ظرفیت طراحی شده به بهره برداری کامل می رسد.
وی به انجام همزمان عملیات لوله گذاری درون میدانی خط لوله 20اینچ از سکوی 17B به سکوی 17A اشاره کرد و گفت: این عملیات توسط شناور سی مستر شرکت تاسیسات دریایی تا پایان دی ماه انجام شده و سپس نصب اسپولها و هیدروتست ان هم تا اواخر بهمن ماه به پایان می رسد.
مجری فازهای 17 و18 پارس جنوبی گفت: سکوی ١٧B همچون دیگر سکوی اقماری این طرح توسط متخصصان توانمند ایرانی در یارد صنعتی ایزوایکو در بندرعباس ساخته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار