۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
ظهر امروز؛

نخستین نمایشگاه بین المللی آبزیان افتتاح شد

نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید، تجارت آبزیان و غذاهای دریایی، ساعت 12 ظهر امروز افتتاح شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۶۹۸
نخستین نمایشگاه بین المللی آبزیان افتتاح شد مدیر اولین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید، تجارت آبزیان و غذاهای دریایی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: ساعت 12 ظهر امروز، نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید، تجارت آبزیان و غذاهای دریایی در محل دائمی نمایشگاه های تهران با حضور معاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران افتتاح شد.                                                                     
متین جهرمی ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه های مختلف مرتبط با صنعت شیلات با حضور 60 شرکت داخلی و خارجی بر پا شده است.
وی با اشاره به حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه خاطرنشان ساخت: از 60 شرکت بخش خصوصی حضور یافته در نمایشگاه، 9شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه و یونان حضور دارند.                          
مدیر اولین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید، تجارت آبزیان و غذاهای دریایی حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه را در زمینه استفاده از تجربیات و دانش آنها در راستای توسعه صنعت شیلات بسیار با اهمیت توصیف کرد.
جهرمی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش های مختلف صنعت شیلات به ویژه آبزی پروری یکی از اهداف مهم سازمان شیلات ایران محسوب می شود، گفت: انتظار می رود با برگزاری این نمایشگاه بین المللی بخشی ازاهداف سازمان شیلات ایران در این راستا تحقق یابد.
مدیر اولین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید، تجارت آبزیان و غذاهای دریایی عنوان کرد: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیشبرد اهداف و دیدگاه های دولت در راستای توسعه صنعت شیلات، زمینه ساز برگزاری این نمایشگاه شده است.                              
وی، ایجاد بستر مناسب برای همکاری، سرمایه گذاری بویژه سرمایه گذاران خارجی در صنعت شیلات کشور، عرضه توانمندی های کشور در زمینه صنعت شیلات، آبزیان و بسترسازی مناسب به منظور صادرات محصولات شیلاتی و آبزیان را از جمله اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
جهرمی بیان کرد: همچنین ایجاد تناسب میان منابع و بهره برداران در حوزه صیادی وارائه آخرین دستاوردهای آن، تقویت، آموزش و ترویج کاربردی آبزی پروری، ایجاد زمینه اشتغال بیشتر در صنعت شیلات کشور، فرهنگ سازی و ترویج الگوهای بهینه مصرف غذاهای دریایی و هماهنگی های بیشتر میان سازمان ها و تشکل های مربوطه، از دیگر اهداف مهم این نمایشگاه محسوب می شود.
به گفته مدیر برگزار کننده نمایشگاه مذکور، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات صیادی، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان تجهیزات پرورش و نگهداری آبزیان، فرآوری محصولات شیلاتی، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان غذاهای دریایی، تکثیر و تولیدکنندگان نیز محصولات خود را در قالب غرفه های مختلف در این نمایشگاه عرضه کرده اند.                                                           
وی همچنین تاسیسات و تجهیزات برودتی مرتبط با صنعت، تجهیزات و ادوات تصفیه های آب، صنایع بسته بندی، خوراک آبزیان و مواد غذایی مکمل آبزی پروری، ماشین آلات حمل و نقل و انتقال آبزیان، خدمات تجهیزات ماهیگیری تفریحی، خدمات دامپزشکی و بهداشت دارویی و فرآورده های شیلاتی را از دیگر محصولات ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد.                                   
مدیر اولین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید، تجارت آبزیان و غذاهای دریایی گفت: پرورش دهندگان آبزیان، تولیدکنندگان ماشین آلات و صنایع پرورش ماهیان زینتی و تجهیزات آکواریوم، صنایع پایین دستی دریایی مرتبط، سازمانها، تشکلات و جراید مرتبط از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه محسوب می شوند.                                                                      
وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در طول مدت زمان برگزاری نمایشگاه، چندین کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف در زمینه آبزی پروری در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت تولید، تجارت آبزیان و غذاهای دریایی برگزار خواهد شد.
به گفته جهرمی، نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید، تجارت آبزیان و غذاهای دریایی تا تاریخ نوزدهم آذرماه برپا خواهد بود و بازدید از آن برای تمام علاقه مندان آزاد است.
برچسب ها: نمایشگاه آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار