۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

کسب 110 میلیون دلار درآمد ارزی از صادرات آبزیان

دبیر کل اتحادیه صادر کنندگان آبزیان از کسب درآمد 110 میلیون دلاری ناشی از صادرات آبزیان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۴۰۵
کسب 110 میلیون دلار درآمد ارزی از صادرات آبزیان
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای سال تا کنون 110 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور کسب شده است.                           
دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان اذعان داشت: صادرات آبزیان امسال در مقایسه با آمار سال گذشته تاکنون با 42 درصد رشد وزنی و 38 درصد رشد ارزشی همراه بوده است.
وی در ادامه حجم صادرات انجام شده در سال جاری را قابل قبول دانست و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون وقفه ای در صادرات وجود نداشته و تمام محصولات مورد نظر به بازارهای هدف صادر شده اند و این صادرات همچنان ادامه دارد.
خدایی یادآور شد: بیشترین صادرات آبزیان امسال به کشورهای امارات، چین، کشورهای عربی و نیز مقدار قابل توجهی به فرانسه صادرا شده است.
وی همچنین از انجام صادرات به روسیه به عنوان بازار جدید هدف صادرات آبزیان خبر داد و گفت: امسال شاهد صادرات ماهی قزل آلا و میگوی پرورشی به این کشور نیز بوده ایم.
وی در خصوص صادرات کپورماهیان پرورشی به عراق در سال جاری نیز گفت: سال گذشته تا این زمان هشت هزار و 600 تن کپورماهیان به عراق صادر شده بود که امسال به دلیل تشدید جنگ های داخلی در این کشور، این میزان صادرات با دو هزار تن کاهش همراه بوده است.
به گفته دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان، امسال شاهد کاهش چشمگیر تقاضای شمال عراق در خرید کپورماهیان پرورشی ایران بودیم.
وی خاطرنشان ساخت: میگوهای پرورشی نیز به تدریج با اتمام برداشت در مزارع و انجام فرایند بسته بندی به کشورهای هدف صادر می شوند.
خدایی یادآور شد: بخشی از صادرات آبزیان شامل ماهیان غیرماکول صید شده از آبهای عمان و خلیج فارس است که به طور عمده ماهیان مرکب و ریبون فیش از است که به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر می شوند.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران تصریح کرد: مابقی صادرات آبزیان به صادرات ماهیان پروشی، خاویار و تن ماهی اختصاص دارد.
وی خاطرنشان ساخت: در مجموع سال گذشته شاهد کسب درآمد ارزی 300 میلیو ن دلاری از صادرات آبزیان بودیم که امیدواریم امسال یک رقم افزایش یابد.
وی اظهار امیدواری کرد: در سالهای آینده با افزایش تولیدات در بخش میگوی پرورشی و نیز پرورش ماهیان در قفس شاهد توسعه چشمگیر در بخش صادرات آبزیان باشیم.
برچسب ها: صادرات آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار