۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
آغازدوباره حملات دزدان دریایی سومالی

دزدان دریایی سکوت دو ساله در سومالی را شکستند

نیروی دریایی سومالی EU NAVFOR اعلام کرد: دزدان دریایی سومالی با حمله به یک تانکر حامل مواد شیمیایی در ساحل شرقی سومالی، به سکوت دو ساله شان خاتمه دادند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۰۰۸۵
دزدان دریایی سکوت دو ساله در سومالی را شکستند
به گزارش گروه بین الملل مانا، شش مرد مسلح به تانکر حامل مواد شیمیایی موسوم به CPO Korea در ساحل شرقی سومالی نزدیک شدند و پس از تبادل آتش سنگین بین دزدان دریایی و تیم امنیتی تانکر، تانکر سرعت بیشتری به خود گرفت و مسیرش را تغییر داد.
گزارشات حاکی است، این حادثه هیچ گونه تلفاتی را به همراه نداشته است.
به گفته EU NAVFOR حادثه مذکور، اولین حمله دزدی دریایی در این منطقه در طی دو سال گذشته بوده است.
ناگفته نماند، دزدی دریایی در اقیانوس شرقی هند و خلیج عدن در فواصل سالهای 2008 تا 2011 به اوج خود رسید، به طوری که دزدان دریایی صدها دریانورد را به اسارات گرفته و شناورهای زیادی را درطی مدت این سه سال، ربودند.
یکی از فرماندهان نیروی دریایی سومالی EU NAVFOR گفت: این حمله نشان داد دزدان دریایی همچنان قصد حمله به شناورها برای باج گیری و به فلاکت نشاندن دریانوردها و خانواده هایشان را دارند.
وی درادامه با اشاره به همکاری EU NAVFOR با گروه های ضد دزدی دریایی برای تضمین امنیت آبهای سومالی از خطردزدان دریایی، افزود: این مسئله هوشیاری و توجه جامعه بین المللی را طلب می کند.
اپراتور تانکر CPO Korea ضمن ابراز تشکر و قدردانی از خدمه و تیم امنیتی اش گفت: اقدامات سیاسی مستمر برای توجه به دزدی دریایی در این منطقه باید صورت گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار