۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

ماه جاری؛ افتتاح نخستین اقامتگاه بوم گردی جزیره هنگام

نخستین اقامتگاه بوم گردی جزیره هنگام با ظرفیت 70 نفر از نیمه نخست آبان ماه امسال آماده خدمات رسانی به گردشگران ورودی به این جزیره خواهد بود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۵۱۵
ماه جاری؛ افتتاح نخستین اقامتگاه بوم گردی جزیره هنگام سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری جزیره هنگام در گفتگو با خبرنگار مانا از ساخت اقامتگاه بوم گردی در جزیره هنگام خبر داد و گفت: با قراردادی که با اداره آموزش و پرورش شهاب جزیره قشم و سرمایه گذار بخش خصوصی به امضا رسیده است، قرار است یک مدرسه قدیمی و بدون استفاده در روستای هنگام قدیم با تغییر کاربری به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شود.
افشین عباس نژاد هنگامی تاکید کرد: بر این اساس و با موافقت شورای معاونین آموزش و پرورش، این مدرسه قدیمی به صورت اجاره در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون این مدرسه قدیمی جهت تبدیل به اقامتگاه درحال تجهیز امکانات است، بیان کرد: پیش بینی می شود از ابتدای نیمه نخست آبان ماه امسال فعالیت این اقامتگاه بوم گردی آغاز شود و بتوانیم با امکانات و خدمات رسانی مناسب پذیرای شبانه گردشگران ورودی به جزیره قشم باشیم.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام تصریح کرد: سعی شده این اقامتگاه بوم گردی مطابق با معماری جنوب کشور و با استفاده از مصالح منطقه نیز کاه و گل نما سازی شود تا از جذابیت بیشتری برای گردشگران برخوردار شود.
به گفته وی، نخستین اقامتگاه بوم گردی جزیره هنگام ظرفیت پذیرش 70 نفر را به صورت شبانه دارد و گردشگران می توانندخدمات متنوعی را در این اقامتگاه دریافت کنند.
به گفته وی، گشت داخل جزیره، نجوم شناسی به سبک قدیم، غذای سنتی، نقش حنا، صنایع دستی ، بازدید از سبک معماری روستای هنگام قدیم و آموزش ماهیگیری از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این اقامتگاه بوم گردی محسوب می شود.
عباس نژاد هنگامی همچنین از نقاط دیدنی جزیره را تأسیسات بندری انگلیسی‌ها دانست و گفت: تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی دیگر از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام عنوان کرد: شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.
عباس نژاد هنگامی تاکید کرد: بدون شک با افتتاح این اقامتگاه بوم گردی در جزیره هنگام و امکان افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در جزیره، شاهد تحولی اساسی در گردشگری این جزیره خواهیم بود.
وی در ادامه گفته های خود همچنین از تشکیل جامعه اقامتگاه های کاشانه – مهمان در روستاهای جزایر قشم و هنگام با همکاری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و اظهار داشت: تشکیل این جامعه نقش بسیار مهمی در توسعه هر چه بیشتر فعالیت این اقامتگاه ها خواهد داشت.
به گفته وی، طی یک سال گذشته تعداد زیادی اقامتگاه محلی تحت عنوان کاشانه – مهمان در نزدیکی جاذبه های گردشگری مهم جزیره قشم توسط بومیان منطقه راه اندازی شده است.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام تشکیل جامعه اقامتگاه های بوم گردی را در ساماندهی فعالیت این اقامتگاه ها موثر دانست و گفت: می توانیم از طریق این جامعه و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم برای بومیان فعال در امر ارائه خدمات پذیرایی و اقامتی در روستاهای جزایر هنگام و قشم کلاس های آموزشی مختلف از جمله خانه داری، آشنایی با زبان انگلیسی، چگونگی برخورد باگردشگری و ... برگزار کنیم.
وی همچنین از استاندارد سازی خدمات ارائه شده در اقاتگاه های کاشانه مهمان در جزایر قشم و هنگام خبر داد و اظهار داشت: قصد داریم باشرکت در همایش های و نمایشگاه مختلف ضمن انجام تبلیغات برای جذب گردشگر به اقامتگاه های روستای جزایر قشم و هنگام، تجربیات جدیدی در زمینه ارائه خدمات مناسب به گردشگران کسب کنیم.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام یادآور شد: اسکان در اقامتگاه های بومی برای بسیاری از گردشگران ارزش زیادی دارد چرا که آنها نسبت به تجربه زندگی به سبک بومیان منطقه بسیار ابراز تمایل می کنند.
وی با اشاره به استقبال گردشگران داخلی و خارجی از این اقامتگاه های بوم گردی اظهار امیدواری کرد: با افزایش تعداد این اقامتگاه ها روز به روز شاهد توسعه گردشگری و اقتصاد منطقه باشیم.
برچسب ها: جزیره هنگام
ارسال نظرات
آخرین اخبار