۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
در شش ماهه نخست سال صورت گرفت:

عملکرد بنادر کشور 25 درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح هایی در بندر بوشهر با اعتبار 500 میلیارد تومان و با مشارکت بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط عملیاتی قرار دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۹۳۷۶
عملکرد بنادر کشور 25 درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار مانا محمد سعید نژاد ظهر امروز در همایش تجلیل از آتش نشانان با بیان اینکه استان بوشهر در دو سال با حوادثی مواجه بوده و مردم خسارت قابل توجهی دیدند گفت: این گونه خسارت ها به هیچ وجه مطلوب نیست و برای مقابله با آن باید امکانات و تجهیزات ایمنی مورد نیاز تمامی بنادر استان بوشهرتامین شود.
وی افزود: در طی دو سال گذشه شماری از بنادر استان بوشهر از تجهیزات ایمنی مورد نیاز برخوردار شده و این روند باید برای سایر بنادر کشور بویژه استان بوشهرتداوم داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهر سازی با تاکید بر توجه بهHSE سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: روش های مقابله با حوادث احتمالی در سطح بنادر کشور باید بطور دقیق پیش بینی و نحوه مقابله آن به بطور مطلوبی توجه شود تا از میزان خسارات های احتمالی در سطح بنادر کاسته شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: چنانچه در زمینه پیشگیری، تجهیزات و استانداردهای لازم تامین نشود در حوزه مقابله با حوادث عملکرد موفقی وجود نخواهد داشت.
سعیدی‌نژاد گفت: HSE در سازمان بنادر و دریانوردی نباید تنها محدود به خود سازمان باشد و در این راستا پیمانکارانی که در محوطه های بنادر فعالیت دارند نیز رعایت HSE برای آنها به عنوان الزام دیده شده است.
وی در ارتباط با تامین تجهیزات ایمنی مورد نیاز بنادر کشور افزود: بتازگی تامین 54 شناور آتش نشانی جدید با امکانات مورد نیاز مصوب شده که روند انعقاد قرارداد و خرید آنها در حال طی شدن است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با بخش حمل و نقل دریایی نیز بیان کرد: در دو سال گذشته شاهد تحولات بزرگ در این بخش بودیم تا جایی که در شش ماهه نخست سال جاری 25 درصد افزایش عملکرد در سطح بنادر کشور داشتیم که طی این فعالیت میزان صادرات نیز بیشتر از واردات گزارش شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای ساماندهی و تقویت فعالیت این بخش نیازاست شبکه ارتباط بین بنادر بعنوان یک الگو توسعه یابد و از این ظرفیت برای انتقال کالا از طریق دریا اقدام کرد.
سعیدی‌نژاد همچنین با تاکید بر ضرورت رونق بنادر با سابقه کشور مانند بوشهر گفت: در این راستا طرح هایی در بندر بوشهر با اعتبار 500 میلیارد تومان و با مشارکت بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط عملیاتی قرار دارد.
وی با تاکید بر رونق سواحل کشور بویژه سواحل جنوبی گفت: با اقداماتی که در سطح بندر بوشهر در دست انجام است افق های روشنی را فراروی بندر بوشهر می بینیم.
شایان ذکر است در این آئین فعالان و پیشکسوتان حوزه ایمنی و آتش نشانی بنادر کشور تجلیل شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار