۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

افزایش 40درصدی کشف کالای قاچاق در خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:با اقدامات قاطعانه و شبانه روزی ماموران دریابانی، هم اکنون قاچاق کالا در آبهای مرزی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس بشدت ناامن شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۲۸۷
افزایش 40درصدی کشف کالای قاچاق در خوزستان
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در سال جاری عملیات مبارزه با کالای قاچاق در آبهای ساحلی و فراساحلی خوزستان تشدید شده و اغلب عملیات های دریابانی منجر به کشف کالای قاچاق شده است.
وی گفت: حجم کالای مکشوفه قاچاق در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش داشته است که یک موفقیت بزرگ برای دریابانی خوزستان محسوب می شود.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه روند مبارزه با ورود کالای قاچاق از طریق آبهای خلیج فارس در نیمه دوم سال جاری نیز با قاطعیت ادامه خواهد داشت افزود: باید مزیت کالای قاچاق به حداقل برسد تا قاچاقچی نتواند به فعالیت سودجویانه خود ادامه دهد.
سردار سرتیپ نظرپور با بیان اینکه برای ریشه کنی معضل قاچاق کالا باید هماهنگی بین بخشی بیشتر شود ادامه داد با تاکیدات مقام معظم رهبری روند مبارزه با ورود کالای قاچاق در مرزهای آبی خوزستان وارد فاز جدیدی شد و به موفقیت های بزرگی در این خصوص دست یافتیم.
وی با بیان اینکه آبهای شمال غرب خلیج فارس دیگر برای ورود کالای قاچاق بشدت ناامن شده است افزود: با تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار داریم قادر هستیم از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم.
براساس آمار رسمی در سال جاری حدود 330میلیارد تومان کالای قاچاق در استان خوزستان کشف و ضبط شده است.
لوازم خانگی، قطعات یدکی خودرو، کالای الکترونیکی، برنج، چای، نوشیدنی ها، شکر و وسایل آشپزخانه از مهمترین اقلام کالای قاچاق در استان خوزستان بوده است.
بیشتر کالاهای قاچاق مکشوفه از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار