۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

ناخرسندی صیادان از تداوم فعالیت شناورهای غیربومی

شماری از صیادان هندیجانی بار دیگراز تداوم فعالیت شناورهای غیربومی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس اعتراض و ابراز ناخرسندی کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۹۲۳۳
ناخرسندی صیادان از تداوم فعالیت شناورهای غیربومی
این صیادان در گفتگو با خبرنگار مانا می گویند: فعالیت صیادی شناورهای غیرمجاز علاوه بر آنکه حیات آبزیان منطقه را با چالش های جدی مواجه کرده اند معیشت صیادان منطقه را نیز به خطر انداخته اند.
به گفته صیادان محلی هندیجانی بارها از مسئولان خواسته شده از فعالیت غیرمجاز شناورهای صیادی جلوگیری کنند ولی تاکنون اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است.
 صیادان گفتند:تداوم فعالیت صیادان غیرمجاز بخصوص در فصل ممنوعیت صید ، صدمات زیادی به ذخایر آبزیان صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس و بحرکان وارد کرده است و ادامه این روند می تواند صدمات جبران ناپذیری به حیات آبزیان وارد کند.
صیادان هندیجان درادامه خواستار برخورد قانونی با تردد شناورهای صیادی غیرمجاز و فاقد پروانه صید شدند.
صیادان در ادامه از روند رو به کاهش صید در ماههای اخیر نیز بشدت ابراز نگرانی کردند.
مدیرکل شیلات خوزستان نیز به مانا گفت: تردد غیرمجاز صیادان در صیدگاههای منطقه غیرقانونی است و برخورد با این معضل تنها وظیفه شیلات نیست.
دکتر نبی الله خون میرزایی با اشاره به اینکه شیلات نگرانی صیادان بومی منطقه منطقی است افزود: فعالیت صیادان غیرمجاز غیرقانونی است و باید از کار آنان نیز جلوگیری شود.
وی گفت: صیادان هندیجان بارها نگرانی خود را از این وضعیت که می تواند برای ذخایرآبزیان خطرآفرین باشد ابراز کرده و شیلات نیز پیگیر این موضوع می باشد.
دکتر خون میرزایی با بیان اینکه شیلات از فعالیت صیادانی که دارای پروانه صید هستند حمایت می کند افزود: ذخایر آبزیان خلیج فارس پاسخگوی حجم زیاد فعالیت صیادی نیست و آینده صید و صیادی را با خطرات زیادی مواجه خواهد کرد.      
پارسال  حدود 47هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد.
معیشت حدود 50هزار نفر در استان خوزستان از صید و صیادی است. 
برچسب ها: صید
ارسال نظرات
آخرین اخبار