۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

خط کشتیرانی مرسک به کمک محیط زیست می آید

خط کشتیرانی مرسک دانمارک با شرکت تامین کنندۀ خدمات لجستیکی کویت موسوم به Agility قراردادی امضا کرد که به موجب آن تا سال 2020 میلادی انتشار گاز کربن دی اکسید برای شناورهای کانتینری را 15 درصد کاهش دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۱۷۳
خط کشتیرانی مرسک به کمک محیط زیست می آیدبه گزارش گروه بین الملل مانا و بر اساس این قراداد، خط کشتیرانی مرسک با همکاری شرکت Agility به دنبال روش ها و ابزارهایی خواهند بود تا حمل و نقل بار از طریق شناورهایی با سوخت کارآمدتر انجام شود و انتشار گاز سمی کربن دی اکسید به حداقل برسد. در این قرارداد همچنین به بهینه سازی شبکه های حمل و نقل و مسیرهای کشتیرانی در کنار ساخت دستگاه نمایشگر شاخص کربن دی اکسید بعنوان بخشی از پایگاه اطلاعاتی تجاری اشاره شد.
بر اساس این گزارش، مدیر تامین کنندۀ خدمات لجستیکی Agility گفت: شرکت های مسئول در تلاش برای دستیابی به روش های نوآورانه برای کاهش انتشار و تاثیر گاز کربن دی اکسید بر محیط دریایی هستند و در این میان مرسک که یکی از شرکای صنعت حمل و نقل است بسیار خلاقانه عمل می کند و همکاری بخش لجستیکی با این خط کشتیرانی به مشتریان و همچنین سیاره آبی ما کمک خواهد کرد.
این گزارش در ادامه افزود: توافق مذکور بخشی از «پیمان چالش کربن» خط کشتیرانی مرسک با هدف همکاری با مشتریان در جهت کاهش تاثیرات و انتشار این گاز در صنعت کشتیرانی و محیط زیست است.
گفتنی است هر دو شرکت عضو فعال «گروه همکاری کارگوی پاک»، ائتلاف شرکت های تامین کنندۀ خدمات لجستیکی و اقیانوس پیما ها، هستند که دغدغۀ توسعۀ محیط زیست در حوزۀ حمل و نقل کانتینری را دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار