۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

رشد 10 درصدی گردشگری در نوار ساحلی گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از رشد 10 درصدی اقامت گردشگران در شهرستان های ساحلی این استان طی تابستان امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۹۹۱
رشد 10 درصدی گردشگری در نوار ساحلی گیلان
رضاعلیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده، اقامت گردشگران طی تابستان امسال در استان گیلان در مقایسه با سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان عنوان کرد: بر اساس این آمار تاکنون بیش از 17 میلیون و 661 هزار و 294 نفر در استان گیلان اقامت شبانه داشته اند.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، بیشترین میزان اقامت به شهرستان های ساحلی نظیر بندر انزلی، رشت، رودسر، آستانه اشرفیه و آستارا تعلق داشته است.                                                                                         
این مقام مسئول در استان گیلان بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن به اتمام تعطیلات تابستانی هم اکنون شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران در استان گیلان هستیم به همین منظور نیز تمام واحدهای خدماتی استان با همکاری های فرمانداری ها و شهرداری ها نهایت تلاش خود را برای سرویس دهی به مسافران انجام می دهد.                                                                                                 
علیزاده در ادامه گفته های خود از کاهش چشمگیر غرق شدگان در دریای گیلان طی تابستان امسال خبر داد و گفت: طرح های سالم سازی استان گیلان در 40 نقطه از نوار ساحلی استان گیلان تا اوایل مهر ماه فعالیت خود را ادامه خواهند داد.                        
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سفرهای تابستانی با رعایت نکات ایمنی از سوی گردشگران شاهد سفرهای خوش برای گردشگران استان گیلان باشیم.                                   
وی به برگزاری جشنواره های متعدد در سواحل استان گیلان به ویژه در مکان های طرح های ساماندهی دریا از سوی شهرداری های شهرستانهای ساحلی اشاره کرد و گفت: این جشنواره بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.      
وی همچنین از فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در برگزاری تورهای گشت دریایی در شهرستان بندر انزلی خبر داد و گفت: برگزاری این تورها بسیار پر رونق است و گردشگران زیادی از آن استفاده می کنند تا لحظاتی به یادماندنی را از گشت دریایی در آبهای گیلان تجربه کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به افزایش میزان مسافران ورودی به استان گیلان در مقایسه با تابستان سال گذشته اشاره کرد.                                                                                                                 
وی در ادامه گفته های خود اظهار کرد: سال به سال انگیزه سفر در میان مردم افزایش می یابد و استان گیلان نیز به عنوان یکی ازمهمترین استان های مقصد گردشگری در فصل تابستان شاهد افزایش ورود گردشگران ورودی است.                    
علیزاده تاکید کرد: افزایش میزان مسافران ورودی به تنهایی در اولویت برنامه های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار ندارد بلکه کیفیت خدمات رسانی به مسافران نیز از جایگاه ویژه ای در انجام برنامه ریزیها برخوردار است.               
این مقام مسئول در استان گیلان اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزیهای بهتر در سالهای آینده خدمات بهتری را در بخش های مختلف رفاهی و تفریحی به گردشگران ورودی به استان ارائه دهیم.                                                      
وی یادآور شد: البته یکی از شرایط لازم برای تحقق این امر افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری به ویژه گردشگری دریایی و ساحلی است.
برچسب ها: گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار