۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

افت تولید در بزرگترین کشتی سازی دنیا

به دنبال کاهش جهانی میزان سفارشات ساخت کشتی، شرکت صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی-بزرگترین کشتی سازی جهان و صاحب 15 درصد از سهام بازار-در نظر دارد ظرفیت تولیدش را ییش از 30 درصد کاهش دهد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۹۲۸
افت تولید در بزرگترین کشتی سازی دنیابه گزارش گروه بین الملل مانا، یکی از منابع صنعتی با اعلام این خبر گفت: سه یارد از یاردهای شرکت صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی شامل Ulsan facility،Gunsan و صنایع سنگین Hyundai Samho ظرفیت تولید خود را بیش از30 درصد کاهش خواهند داد. 
ناگفته نماند،یارد کشتی سازی Ulsan حوضچه خشک شماره چهارخود را تعطیل کرد و فعالیت حوضچه خشک شماره پنج نیز تا پایان سال جاری میلادی متوقف خواهد شد.
یکی از مقامات صنایع سنگین هیوندایی دراین باره گفت: شرکت ما تنها شرکتی نیست که مجبوراست ظرفیت تولید خود را با شرایط نامطلوب بازار تطبیق دهد.
بر طبق تحقیق گروه تحقیقاتی کلارکسونز انگلیس فقط 21 میلیون DWT شناوردر سال جاری سفارش داده شده است که افت 67 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
لازم به ذکر است، شرکت صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی -تاثیرگذارترین کشتی سازی در بازار کشتی سازی جهان- ظرفیت تولید حداکثر 12 میلیون DWT در سال را در facility Ulsan، حدود 5.6میلیون DWT در Hyundai Samho و 2.4 میلیون DWT را در Gunsan دارد.
در مقایسه، کشتی سازی دووی کره جنوبی- دومین کشتی سازی بزرگ جهان-حداکثر ظرفیت 9.7 میلیون DWT را دارد.
به طور میانگین، شرکت صنایع سنگین هیوندایی قادر به تحویل 155 فروند شناوردرسال است، به عبارتی دیگر Ulsan facility، Hyundai Samho و Gunsan به ترتیب قادر به تولید 100- 45 و 10 فروند شناور در سال هستند.
این گزارش ادامه داد:حوضچه های خشک شماره 4 و 5 Ulsan facility بیش از 20 شناور سایز افراماکس را در سال تولید می کنند.
Gunsan که به حوضچه خشک با 700 متر طول مجهز است ظرفیت ساخت 20 شناوردر سال را دارد اما فقط نیمی ازاین تعداد را تاکنون تحویل داده است.
شایان ذکر است:در سال جاری صنایع سنگین هیوندایی 16.7 میلیارد دلار میزان سفارش را دریافت کرده است که در مقایسه با 19 میلیارد دلار سال گذشته روند نزولی را نشان می دهد.
قرار است بزرگترین کشتی سازی جهان 71 فروند شناور را در سال 2016 تحویل دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار