هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
بیمکو:

افت بی سابقه سفارش ساخت شناورهای جدید

شورای بین المللی دریانوردی بالتیک (بیمکو) در بیانیه ای از کاهش شدید سفارش ساخت شناورهای جدید در دو دهۀ اخیر خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۸۵۹
افت بی سابقه سفارش ساخت شناورهای جدیدبه گزارش گروه بین الملل مانا، پیش بینی های بیمکو در آغاز سال جاری میلادی در حالی واقعیت یافت که در سه ماه نخست سال 2016 میلادی کمترین میزان سفارشات در صنعت کشتی سازی به ثبت رسید.
بر اساس این گزارش و پیش بینی های بیمکو، کشتی سازی های دنیا پس از رسیدن به نقطۀ اوج در میزان سفارش ساخت شناورهای جدید در سال 2013 میلادی در شرایط بدی به سر می برند و شاهد افت بی سابقۀ 80 درصدی در میزان سفارش شناورهای کانتینربر و تانکرها هستند.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به کشورهای قطب کشتی سازی دنیا افزود: کشتی سازی های ژاپن و کرۀ جنوبی نیز بدترین شرایط را تجربه کردند به گونه ای که افت 86 درصدی در حجم CGT (جبران تن ناخالص) را شاهد بودند. همچنین، میزان CGT در کشتی سازی های چین با افت 50 درصدی روبه رو شد. 
بر همین اساس، بیمکو یادآور شد سفارش ساخت شناورهای فلۀ خشک، کانتینری و شناورهای فراساحل در یاردهای کشتی سازی چین و ژاپن در شرایطی به سر می بردند که احتمال لغو یا تاخیر در تحویل آنها نیز وجود دارد.
بیمکو با اشاره به پوشش سفارش شناورها در یاردهای کشتی سازی ادامه داد: یاردهای کشتی سازی اروپا درحالی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده اند که  تنها بخش کوچکی از صنعت کشتی سازی هستند و یشتر در ساخت شناورهای مسافری و انواع خاص فعالیت دارند. لیست دریافتی سفارش ساخت شناورها در کشتی سازی اروپا از سال 2014 میلادی تا کنون تکمیل است.
بیمکو در پایان نسبت به وضعیت سال آتی میلادی ابراز نگرانی کرد و افزود: سفارش ساخت در یاردهای چین و ژاپن با کاهش جدی روبه رو است و پیش بینی می شود در صورت ادامه داشتن این روال در سال 2017 وضعیت بدتری را شاهد باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار