۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

پایان 41 روز صیادی در بوشهر با 9 درصد کاهش صید

صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر با 9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پس از 41 روز به اتمام رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۷۰۱
پایان 41 روز صیادی در بوشهر با 9 درصد کاهش صید
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: زمان اتمام صید میگوی دریایی از سوی پژوهشکده میگوی کشور روز گذشته اعلام شد و صیادان تا قبل از اتمام روز به بندرگاه ها بازگشتند.
مختار آخوندی افزود: بر این اساس می توان اعلام کرد که صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر در مجموع 41 روز با کاهش 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتمام یافت.                                                   
مختار آخوندی ادامه داد: صید میگو در آبهای استان بوشهر از تاریخ چهارم مرداد ماه آغاز شد و تا پایان شب چهاردهم شهریور ماه ادامه یافت.
به گفته وی، طی این صید در مجموع 475 فروند قایق و 475 لنج در آبهای بوشهر به صید میگو پرداختند که قایق ها فعالیت خود را از چهارم مرداد ماه و لنج ها از ششم مرداد ماه آغاز کرده بودند.                                                 
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: در مجموع فعالیت صیادی لنج ها و قایق های استان بوشهر،هزار و 190 تن میگوی دریایی صید شد.
وی با بیان اینکه در مرداد ماه ذخیرگاه صید میگوی دریایی در جنوب بوشهر غنی تر است، بیان کرد: 53 درصد مجموع صید انجام شده در استان بوشهر در آبهای شهرستان بوشهر صورت گرفته است.                                                 
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران یادآور شد: همچنین 20 درصد صید میگوی دریایی به شهرستان های دیر و کنگان و 12 درصد نیز به صید آبهای شمالی استان اختصاص داشته است.                                                                     
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس آمار اخذ شده از این میزان میگوی صید شده، 70 درصد آن به گونه ببری سبز و 30 درصد آن به گونه سرتیز( سفید) اختصاص داشته است.
آخوندی بیان داشت: میگوی ببری سبز با نوسانات قیمت فروش در روزهای مختلف همراه بوده است اما بسته به سایز آن هر کیلو میگو بین 28 تا 38 هزار تومان به فروش رسیده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: گونه سرتیز نیز که در مقایسه با ببری سبز سایز کوچک تری دارد هر کیلو بین 12 تا 15 هزار تومان به فروش رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه میگوی دریایی بوشهر در داخل کشور و به ویژه استان های جنوبی از طرفداران زیادی برخوردار است، بیان کرد: به همین دلیل تمام میگوی صید شده در این استان به مصرف داخلی می رسد و صادارتی از آن صورت نمی گیرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در خصوص وضعیت صید میگو در آبهای استان خوزستان اظهار داشت: هر چند صید میگوی دریایی نیز برای صیادان خوزستانی همزمان با صیادان بوشهری آزاد اعلام شده بود اما به دلیل غنی نبودن ذخیرگاه های میگو در آبهای این استان، مقدار بسیار اندکی در این استان میگوی دریایی صید شد.
وی خاطرنشان اسخت: صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان در حجم انبوه، پاییز ماه صورت خواهد گرفت که زمان آن از سوی موسسه تحیققات علوم شیلاتی کشور اعلام می شود.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: گونه غالب میگوی دریایی در آبهای خوزستان گونه سرتیز است و میزان ببری سبز بسیار اندک است.
به گفته آخوندی، هر ساله صید مجاز میگوی دریایی در آبهای خوزستان در دو فصل تابستان و پاییز به مدت حدود 45 روز انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه صید غیرمجاز میگو توسط شناورهای بدون مجوز در آبهای خلیج فارس صورت می گیرد که به دلیل کمبود امکانات و نیرو قادر به مهار آنها نیستیم، بیان کرد: در راستای حفاظت از ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس، مدت سه سال است که صید صنعتی میگوی دریایی در خلیج فارس انجام نمی شود.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار