۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
مدیرعامل سازمان بنادر در سمینار بانکرینگ:

قاچاق؛ حیثیت و اعتبار تمام بخش ها را خدشه دار کرد

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در جریان خبر قاچاق کانتینری در بندر شهید رجایی حیثیت تمام بخش های عملیاتی، اجرایی‌ و تجاری زیر سوال رفت.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۶۸۴۲۴
قاچاق؛ حیثیت و اعتبار تمام بخش ها را خدشه دار کردبه گزارش خبرنگار مانا محمد سعیدنژاد که در نخستین همایش سوخت رسانی دریایی در خلیج فارس سخن می‌گفت اظهار داشت: رعایت ضوابط و قوانین در توسعه حوزه بانکرینگ کشور باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.
وی که پیش از این از ارائه طرح پیشنهادی تشکیل کمیته بانکرینگ در شورای عالی ترابری خبر داده بود عنوان کرد: یکی از موارد مهمی که در آیین نامه تشکیل این کمیته مد نظر خواهد بود تاکید بر رعایت قوانین و ضوابط است.
سعیدنژاد با اشاره به خبر قاچاق کانتینری در بندر شهید رجایی اذعان داشت: در سال تنها در بخش کالای خشک ۴۵ میلیون تن عملیات ترابری و حمل صورت می گیرد اما خبری مانند قاچاق کانتینری که میزان بالای آن هم تکذیب شد حیثیت تمام بخش های عملیاتی، اجرایی‌ و تجاری را زیر سوال برد. بنابراین من هشدار می دهم که باید در این زمینه و برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در بخش بانکرینگ، تدوین و اجرای قوانین و ضوابط با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر یکی از راه‌های اجتناب از قاچاق را در بخش بانکرینگ تشویق و حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی قانونمدار اعلام کرد و گفت: کسانی که واقعا ضوابط و چهارچوب‌ها را رعایت می کنند باید حمایت شوند و به آنها امتیازاتی اعطا شود.
وی ضمن تاکید بر برخورد با متخلفان اظهار داشت: متخلفان اعتبار و حیثیت کار را مورد خدشه قرار می دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار